دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل را به «بی‌وفایی» متهم کرد.خشم شدید ترامپ از نتانیاهو / من نبودم اسرائیل نابود شده بود!

خشم شدید ترامپ از نتانیاهو | من نبودم اسرائیل نابود شده بود!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهوری سابق آمریکا، به خاطر تبریک نتانیاهو به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، برای پیروزی‌اش در انتخابات ۲۰۲۰، او را به باد انتقاد گرفته و به او ناسزا گفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل را به «بی‌وفایی» متهم کرد.

ترامپ اذعان داشت که در پیروزی نتانیاهو در انتخابات‌های بی‌شمار دو سال اخیر، بسیار به او کمک کرده و از ادعای او بر سر بلندی‌های جولان که در جنگ تصرف کرد، حمایت کرده است.

ترامپ در اوایل سال جاری میلادی، در مصاحبه‌ای با یک روزنامه‌نگار اسرائیلی نسبت به ویدیویی که در آن نتانیاهو به بایدن تبریک می‌گوید، ابراز خشم شدید کرد.

ترامپ در این مصاحبه، از نتانیاهو با نام مستعارش  یاد کرده و گفت: هیچ‌کس به اندازه من به بیبی کمک نکرد، من بیبی را دوست داشتم، من هنوز هم بیبی را دوست دارم؛ اما «وفاداری» را هم دوست دارم!‌ بی بی می‌توانست ساکت بماند، او اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

این در حالی است که نتانیاهو ۱۲ ساعت پس از تایید نتایج انتخابات به بایدن تبریک گفت و در پیام توییتری خود، از عبارت «رئیس جمهوری منتخب» نیز استفاده نکرد. او همچنین بلافاصله پس از پست تبریک به بایدن،‌ پست دیگری در توییتر در تمجید از ترامپ منتشر کرد.

ترامپ همچنان معتقد است که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، که بایدن در آن پیروز شد، تقلب صورت گرفته است.

خشم ترامپ غالبا به خاطر ویدیویی است که از نتانیاهو در شبکه‌های مجازی منتشر کرده با تبریک به بایدن، او را «یک دوست قدیمی و صمیمی» خطاب کرده بود.

ترامپ در این مصاحبه گفت: از آن زمان، با او حرف نزده‌ام، لعنتی!

او در ادامه گفت: این طور بهتان بگویم، اگر بخاطر کمک‌های من نبود، اسرائیل نابود می‌شد