علی کریمی فیروزجایی روز شنبه بر لزوم تامین منافع پایدار کشور در مذاکرات برجامی وین تاکید کرد و افزود: کشورمان در این مذاکرات فقط برای رفع تحریم‌های ظالمانه حاضر شده است

عضو هیات رییسه مجلس: عجله در توافق جایز نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما دستیابی به توافق هسته‌ای در هر شرایطی را قبول نداریم، بلکه توافق جدید باید متضمن منافع ملی باشد از این رو اقتصاد و اداره کشور را به مذاکرات وین و برجام گره نمی‌زنیم.

علی کریمی فیروزجایی روز  شنبه بر لزوم تامین منافع پایدار کشور در مذاکرات برجامی وین تاکید کرد و افزود: کشورمان در این مذاکرات فقط برای رفع تحریم‌های ظالمانه حاضر شده است.نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت مواجهه منطقی با واقعیت های جدید درعرصه سیاست بین الملل ، گفت : روند مذاکرات در دولت جدید مبتنی بر احقاق حقوق مسلم ایران و پایان بدعهدی طرف مقابل است.

دبیر هیات رییسه مجلس همچنین عملکرد دیپلماسی دولت جدید را موفق ارزیابی کرد و افزود : هیات مذاکره کننده دولت سیزدهم برای تصمیم گیری در هر سطحی در مذاکرات دارای توانایی و اختیار در انجام کار است و نگهبانی از حریم امنیت ملی را اصل مهمی در مذاکرات می داند.

کریمی فیروزجایی با اظهار این که تیم جدید مذاکره کننده ایرانی دارای دقت نظر بالایی است ، گفت : دولت جدید با اشراف کامل به منافع و مضرات توافق و با دستان پر پشت میز مذاکره رفته است و بر  این اعتقاد است که حقوق هسته ای مطابق قانون پذیرفته شده بین المللی سرمایه ملی و اجتماعی کشورمان است و هیچ قدرتی حتی آمریکا نمی تواند آن را از دسترس متخصصان ما دور کند.

این نماینده مجلس با اشاره به خسارت‌های ناشی از عجله در پذیرش برجام ، افزود : متاسفانه به علت نگاه سیاسی دولت قبل در بی توجهی به متون توافق برجام و نیز عبور از برخی خطوط قرمزها، مشکلات حقوقی و سیاسی فراوانی برای کشورمان پدید آمده است.

عجله در توافق جایز نیست

کریمی فیروزجایی به نگرانی اخیر برخی از مراجع معظم تقلید و دلسوزان در خصوص نگارش متون مورد توافق در مذاکرات وین اشاره کرد و افزود : این نگرانی‌ها ناظر به خسارت‌های ناشی از عجله در بستن توافق با غربی ها در دولت قبل کاملاً موجه است ، بویژه این که آمریکا سعی دارد در مذاکرات جاری با فشار روانی به تیم ایران و خرید زمان توافق جدید را چالشی کند.

وی با اشاره به خروج غیر قانونی آمریکا از برجام ، ادامه داد : آمریکا قانوناً دیگر عضو برجام نیست و بازگشت دوباره آن به این معاهده مستلزم پرداخت هزینه و تعهد عدم نقض دوباره از سوی واشنگتن است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت : مسئولان دولت وقت نسبت به اظهار نگرانی فزاینده دلسوزان و منتقدان برجام بی اعتنا بودند ولی با گذشت زمان منطقی بودن نگرانی‌ها در خصوص عدم رعایت منافع ملی ما در مذاکرات به حقیقت پیوست.

وی با اظهار این که در نهج البلاغه در خصوص مراعات اصول اساسی در تنظیم معاهدات با دشمنان تاکید شده است ، افزود : بر اساس فرمایش صریح امیر المومنین (ع) معاهدات با دشمنان نباید با تفسیر و تأویل متفاوت و متضاد همراه باشد ،چرا که مانند برجام دستاویز بدعهدی دشمنان می شود.

کریمی فیروزجایی در این ارتباط به توصیه های مشفقانه رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم خوش بینی به مذاکرات برجام اشاره کرد و بیان داشت : اگر سخت گیری و تیزبینی رهبر فرزانه انقلاب نبود قطعاً امروز در پی توافق بد برجامی، خسارت‌های فراوان دیگری متوجه کشورمان بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت : دانش صلح آمیز هسته ای در کشورمان بومی سازی شد و عدول از آن امکان‌پذیر نیست.