ایسنا | روزنامه سعودی الشرق الاوسط از افزایش جلسات در وین میان هیات های اروپایی و ایرانی طی دو روز گذشته و پذیرش متون ارائه شده ایران از سوی طرف‌های اروپایی خبر داد.

بررسی دو پیش نویس جدید ایران در مذاکرات وین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه سعودی الشرق الاوسط به نقل از منابع اروپایی نوشت که نشست های دو کمیته کارشناسی که مساله تحریم های آمریکا و مسائل هسته ای را بررسی می کنند طی دو روز گذشته افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طرف های اروپایی طی دو روز گذشته جزئیات دو پیش نویس جدید ایران را بررسی کرده اند؛ پیش نویس هایی که ایران هفته گذشته مطرح کرد و خواستار الحاق آن ها به پیش نویس مذاکرات قبلی شد.

این روزنامه در ادامه نوشت: اروپایی ها علیرغم اینکه در ابتدا این دو پیش نویس را نپذیرفته و بر این باور بودند که این پیش نویس ها نمی‌توانند مبنایی برای هرگونه مذاکراتی باشند، اما در نهایت از موضع خود عقب‌نشینی و قبول کردند که آن ها را به پیش نویس اصلی اضافه کنند؛ پیش نویسی که در دورهای پیشین مذاکرات تقریبا ۸۰درصد آن کامل شده است. این اقدام اروپایی ها به این خاطر بوده تا شاید زمینه مشترکی با آمریکایی ها برای کامل کردن مذاکرات ایجاد کند.

منابع الشرق الاوسط همچنین خاطرنشان کردند که روسای هیات های اروپایی به تازگی خلاصه نشست های وین در دور هفتم مذاکرات را به وزرای خارجه کشورهای خود گزارش کرده اند و وزرای خارجه این کشورها با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار داشته‌اند و درخصوص ایران رایزنی کرده اند.

در بخش دیگری از این گزارش به نقل منابع اروپایی آمده است که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که اکنون در لیورپول به سر می برد منتظر است تا هیات ایرانی مواضع خود را نرم تر کند تا او نیز راهی وین شود.