نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیشنهاد داد، خانواده‌ها بهتر است به جای آجیل در شب یلدا طلا بخرند، چون قیمت طلا کمی از یک بسته چند کیلویی آجیل بیشتر است.

آجیل شب یلدا «طلا» شد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وجود آجیل شب یلدا، یکی از آپشن های لاکچری شده است که پیش از این وسیله ای برای کوتاه کردن طولانی ترین شب سال بود، اما چند سالی است که آجیل به ویژه «آجیل شب یلدا» جزو تنقلاتی محسوب شده که فقط روی میز قشر خاصی از مردم دیده می شود. آجیل شب یلدا به قدری گردان شده که نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیشنهاد داده است که به جای آجیل شب یلدا، «طلا» بخرید، چرا که قیمت آجیل شب یلدا دیگر با قیمت طلا برابری می کند، آیا به راستی آجیل شب یلدا جزو ضروریات سفره یلدای ما محسوب می شود؟

آجیل نخرید/ طلا بخرید!

 

 

هر سال و طبق رسم و رسومات ایرانی و هدیه به نوعروسها بازار طلا و سکه در شب یلدا داغ می شود و البته قیمتها هم بالا می رود. اما امسال و به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ممکن است قیمت طلا تا شب یلدا تغییر چندانی نداشته باشد.

 

به گفته مسعود یزدانی با اینکه تقاضای مردم برای طلا اندکی بیشتر شده،‌اما اگر انس جهانی طلا تا شب یلدا تغییر چندانی نداشته باشد بازار طلا در هفته پایانی آذر روند آرامی دارد.

در هفته سوم آذر با روند صعودی قیمت دلار، قیمت طلا در بازارهای داخلی دوباره با افزایش روبرو شد. به جز قیمت دلار، علت افزایش قیمت طلا در بازار داخلی ایران به نوسان صعودی انس جهانی طلا مرتبط می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در این باره به تجارت نیوز می گوید:« در پایان هفته سوم آذر تقاضای مردم برای خرید طلا افزایش یافته است اما این تقاضا در حدی نیست که منجر به التهاب قیمت شود.در چند ماه گذشته سفته‌بازها به طور غیرفیزیکی و کاغذی طلا خرید و فروش کردند، این در حالی است که امروز خبری از سفته‌بازها نیست اما تقاضای مردم برای طلا اندکی بیشتر شده است.»

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه می گوید:« تقاضای خانگی خرید طلا کم شده است، امیدواریم شب یلدا تقاضای مردم برای خرید مصنوعات طلا بیشتر شود؛ چرا که فعالان بازار طلا از رکود دائم این بازار خسته شدند. امروز قیمت طلا کمی از یک بسته چند کیلویی آجیل شب یلدایی بیشتر است. پس خانواده‌ها بهتر است به جای آجیل طلا بخرند.»

 

 

 

قیمت مصوب آجیل شب یلدا اعلام شد

 

 

براساس استاندارد‌های کارشناسی اتحادیه قیمت هر کیلو آجیل با باسلوق ۱۵۰ هزار تومان و بدون باسلوق ۱۸۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت مصوب آجیل شب یلدا اعلام شد

رئیس اتحادیه خشکبار تهران از نهایی شدن قیمت آجیل شب یلدا خبر داد. مصطفی احمدی رئیس اتحادیه خشک بار تهرانگفت: با توجه به اینکه نوع آجیل مختلف و انتخاب آن از سوی مردم سلیقه‌ای است ممکن است برخی بخواهند نوعی از اقلام در آجیل آن‌ها بیشتر یا کمتر باشد، بنابراین قیمت آن هم متفاوت خواهد بود.

 به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر، در آستانه شب یلدا تقاضای خرید طلا روند افزایشی داشته است. چنانچه انس جهانی طلا تا شب یلدا تغییر چندانی نداشته باشند بازار طلا در هفته پایانی آذر روند آرامی دارد.

در هفته سوم آذر با روند صعودی قیمت دلار، قیمت طلا در بازارهای داخلی مجدد افزایش یافت. به جز قیمت دلار، علت افزایش قیمت طلا در بازار داخلی ایران به نوسان صعودی انس جهانی طلا مرتبط می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است: در پایان هفته سوم آذر تقاضای مردم برای خرید طلا افزایش یافته است اما این تقاضا در حدی نیست که منجر به التهاب قیمت شود.

مسعود یزدانی در این باره گفت: در چند ماه گذشته سفته‌بازها به طور غیرفیزیکی و کاغذی طلا خرید و فروش کردند، این در حالی است که امروز خبری از سفته‌بازها نیست اما تقاضای مردم برای طلا اندکی بیشتر شده است.

 

 

تقاضای خانگی طلا چندان زیاد نیست

 

 

او اظهار کرد: البته تقاضای خانگی طلا هم چندان زیاد نیست. امیدواریم شب یلدا تقاضای مردم برای خرید مصنوعات طلا بیشتر شود؛ چرا که فعالان بازار طلا از رکود دائم این بازار خسته شدند. امروز قیمت طلا کمی از یک بسته چند کیلویی آجیل شب یلدایی بیشتر است. پس خانواده‌ها بهتر است به جای آجیل طلا بخرند.

پیش از این هفته گذشته سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود: «چنانچه قیمت دلار ثابت باقی بماند، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا هفته آینده روند ثابتی داشته باشد. در غیر این صورت با افزایش قیمت دلار قیمت طلا در بازار ایران بالا می‌رود.»

حال باید دید در روزهای پایانی سال میلادی تقاضا برای خرید دلار و طلا افزایش می‌یابد یا خیر؟ چنانچه تقاضا برای خرید دلار افزایش یابد به گفته فعالان بازار طلا باید منتظر تغییراتی در بازار  طلا باشیم.

او افزود: براساس استاندارد‌های کارشناسی اتحادیه قیمت هر کیلو آجیل با باسلوق ۱۵۰ هزار تومان و بدون باسلوق ۱۸۰ هزار تومان اعلام شد.

احمدی گفت: هرسال در ایام شب یلدا و شب عید مصرف آجیل رواج پیدا می‌کند و توجه‌ها به این اقلام جلب می‌شود، اما ما زمانی که در فصل برداشت این محصولات بودیم درباره مشکلات و شرایط صنف صحبت کرده بودیم و همواره هشدار‌های لازم را داده بودیم

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: ما در سال گذشته ۱۵۰ هزار تن صادرات پسته داشتیم که امسال صادرات آن به صفر رسیده است.