احمد کریمی اصفهانی گفت: من نمی‌دانم که نامه آقای لاریجانی به شورای نگهبان به مصلحت بوده یا خیر اما به هر حال مطالبی در نامه او وجود دارد که دارای استدلال‌های قوی‌ای است و برای مردم پرسش ایجاد کرده است.

استدلال‌های لاریجانی قوی است؛ شورای نگهبان پاسخ دهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: انتشار علل ردصلاحیت علی لاریجانی و البته انتشار متن کامل نامه او در جواب به شورای نگهبان حاشیه‌های زیاد و البته پرسش‌های متعددی را به دنبال داشت؛ اینکه در شرایط کنونی چه باید کرد؟ واکنش شورای نگهبان چه خواهد بود؟ و اینکه آیا لاریجانی اعلام نارضایتی‌های خود را ادامه می‌دهد یا نامه 30صفحه‌ای‌اش را باید خط پایانی بر انتقادهای او به شورای نگهبان دستِ‌کم در موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 دانست؟

احمد کریمی اصفهانی فعال و تحلیل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «ما باید بدانیم که در انتخابات قوانینی وجود دارد و باید بر اساس آن قوانین یک نامزد تأیید یا ردصلاحیت شود. در عین حال جایگاه شورای نگهبان هم نباید خدشه‌دار شود زیرا این نهاد از انتخابات در کشور صیانت می‌کند اما با همه اینها از کسی هم نباید حقی ضایع شود. در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری رهبر معظم انقلاب گفتند که به برخی جفا شده است و باید جبران شود. تصور عمومی این بود منظور حضرت آقا حقی بود که از آقای لاریجانی تضییع شد و شورای نگهبان باید جبران کند. انتظار می‌رفت شورای نگهبان به فرمایش رهبر انقلاب دقت می‌کرد و سعی‌اش معطوف به جبران جفای رخ‌داده می‌شد. حتما رهبر انقلاب هر سخنی که بیان می‌کنند، دارای اهمیت ویژه‌ای است و ضرورتی بوده که آن سخن مطرح شده است. قبول که آقای لاریجانی باید از نظر شورای نگهبان پیروی کند اما در عین حال شورای نگهبان هم باید درصدد جبران جفا برمی‌آمد».

او ادامه داد: «من نمی‌دانم که نامه آقای لاریجانی به شورای نگهبان به مصلحت بوده یا خیر اما به هر حال مطالبی در نامه او وجود دارد که دارای استدلال‌های قوی‌ای است و برای مردم پرسش ایجاد کرده است. شورای نگهبان لازم است که پاسخ دهد و شفاف‌سازی کند و تا با این کار جبران جفای رخ‌داده را هم کرده باشد. به نظر من برای جبران هنوز هم دیر نیست».

این فعال سیاسی بیان کرد: «مواردی که شورای نگهبان برای آقای لاریجانی ذکر می‌کند، در برخی نامزدهای دیگر هم وجود داشته است و چه‌بسا برخی از همین‌نامزدهایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری دیدیم، حداقلی‌ترین صلاحیت‌ها برای نامزد‌شدن را نداشتند اما تأییدصلاحیت شدند».

کریمی‌اصفهانی در پایان گفت: «واقعا لازم است معیارهای تعیین صلاحیت روشن شود و همه بدانند رجل سیاسی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد».