در پی انتشار مطلبی در یکی از رسانه ها در خصوص دریافت حقوق دلاری در یک شرکت توسط علی جنتی و محمد طیب نیا دو تن از اعضای دولت یازدهم ، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم توضیحاتی را ارائه کرد.

علی جنتی: ماجرای حقوق دلاری کذب است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جنتی با اعلام این خبر  اعلام کرده است: من از اواخر سال ۲۰۱۷ از طرف شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی ایران به عنوان عضو هیات مدیره ICD وابسته به بانک توسعه اسلامی معرفی شدم و دوره عضویت هم سه سال است و اوائل سال ۲۰۲۱ پایان یافته و فعلا نماینده عربستان سعودی جایگزین شده است. از ابتدای شیوع کرونا هم بیش از یک سال جلسه حضوری تشکیل نداده است. در اطلاعیه وی آمده است: عضویت اینجانب در هیات نظارت ایهاگ به اتفاق آقای دکتر طیب نیا پایان یافته و مسئولیتی در آن هیات ندارم . این جلسات هم هرسه ماه یکبار برگزار می‌گردید و مدتی هم به دلیل کرونا تعطیل بود.

جنتی تصریح کرده است هیچگونه وجهی به عنوان حقوق از نهادهای فوق الذکر دریافت نکرده ام وشرکت ایهاگ صرفا حق الجلسه‌ای پرداخت مینمود که طبق مصوبه مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری ایران ۸۰ در صد آن به حساب آن شرکت واریز شده است.

در پایان توضیحات جنتی تاکید شده است: عضویت جناب آقای دکتر طیب نیا در هیات مدیره بانک ایران و مصر نیز بر اساس روال قانونی و حفظ منافع ایران صورت گرفته و ایشان نیز صرفا حق الجلسه ای دریافت کرده‌اند و بیش از دو سال است که به دلیل تیرگی روابط ایران و مصر هیچیک از نمایندگان ایران نتوانسته‌اند به قاهره سفر کنند و عملا جلسات هیات مدیره آن بانک بدون حضور ایران تشکیل شده است .

در خبر منتشره در یک رسانه آمده است : علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم و علی جنتی وزیر ارشاد دولت اول حسن روحانی از سال ۲۰۱۷ تاکنون ( مدت کوتاهی پس از پایان وزارتشان) به عنوان دو عضو هیات مدیره شرکت ایهاگ آلمان مشغول به فعالیت هستند و حقوق دلاری دریافت کرده اند.

ایهاگ آلمان یکی از زیر مجموعهای شرکت ایفیک (شرکت سرمایه گذاریهای خارجی ایران) است که ایفیک در این شرکت ۱۰۰ درصد سهام دارد.