حاجی‌ دلیگانی با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی نمی‌خواهد شوک به مردم وارد شود و قصد دارد فشار را از آنان کم کند، گفت: همه تلاش دولت سیزدهم این است که ثبات ایجاد شود و شوک ناگهانی به مردم وارد نشود.

نماینده مجلس: جور بی‌تدبیری روحانی را رئیسی باید بکشد | مجبور به انجام جراحی اقتصادی هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسینعلی حاجی‌ دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با جهان نیوز با تاکید بر اینکه حتما باید جراحی اقتصادی در کشور اتفاق بیافتد، اظهار داشت: مجبور به انجام جراحی اقتصادی هستیم اما کارشناسان و مسئولان باید به نحوی عمل کنند که کمترین آسیب را برای مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه داشته باشد. قبل از آنکه این موضوع از طرف دولت و دستگاه های ذی ربط اجرا شود باید راهکارهای جبرانی آن برای مردم پیش بینی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه دوسال پایانی دولت دوازدهم به نوعی مدیریت شد که کشور دچار خساران بزرگی شد، توضیح داد: این وضعیتی که در حال حاضر مشاهده می‌شود به نوع مدیریت و پیش خورهایی که از بودجه و اقتصاد کشور در سال‌های پایانی دولت اتفاق افتاد، برمی‌گردد. آن همه اوراقی که چاپ کردند و آن همه تنخواهی که به طور کل مصرف کردند کشور را به سمت بالابردن توقعات در مسئله حقوق و مزایا پیش بردند؛ از جمله بحث اصلاح لایحه‌ای که در سال 1399 دولت انجام داد و به نوعی بسترسازی شد که تمام دستگاه‌های دیگر هم به دنبال تسری قوانین مربوطه برای افزایش حقوق کارکنانشان باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: دولت گذشته به جای اینکه قدرت خرید پول ایرانی را بالا ببرد، عدد پول ایرانی را بالا برد و باعث بی اعتباری پول و ناتوانی افراد در تامین زندگی‌شان شدند. آقای رئیسی باید بار بی تدبیری دولت تدبیر و امید را به دوش کشد.

حاجی‌ دلیگانی با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی نمی‌خواهد شوک به مردم وارد شود و قصد دارد فشار را از آنان کم کند، گفت: همه تلاش دولت سیزدهم این است که ثبات ایجاد شود و شوک ناگهانی به مردم وارد نشود ولی چه مقدار در این جهت موفق هستند به نوع رفتار و عملکرد مدیران خصوصا مدیران میانی بر می‌گردد که به چه صورت سیاست‌های دولت را بر اساس اهداف درستش اجرا و دنبال کنند.

وی در پایان با بیان اینکه دولت آقای رئیسی با مردم صادق است، گفت: رویکرد عدالت محورانه آقای رئیسی درباره پرداخت حقوق و مزایای کارکنان، خصوصاً کارکنانی که حقوقشان پایین می‌باشد، یکی از ضرورت‌ها و دغدغه‌هایی است که باید به مرحله اجرا برسد. لذا در بودجه 1401 باید توجه بیشتری به حقوق‌های پایین شود و تلاش دولت هم این است که ثبات ایجاد کند.