یکی از همکاران رسانه ای دفتر رئیس جمهور سابق توییت زده: "حتی اگر از اصل دیدار یک ساعته حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب هیچ خبری منتشر نشود، اصل خبر پیام مهمی برای اهالی سیاست دارد".

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد ایمانی فعال رسانه ای در یاداشتی نوشت: بر خلاف ادعا، چیز عجیب و غریبی نیست. روحانی که تازه ریاست را واگذار کرده؛ رهبر انقلاب، با آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد و دیگر صاحب منصبان دارای رده های به مراتب پایین تر هم، حتی سال ها بعد از این که دوره مسئولیت آنها تمام شده بود، دیدار می کرده اند؛ مگر این که کسی، کارش به یاغیگری آشکار در کف خیابان کشیده باشد.

چنان دیدار هایی، به خودی خود، فضیلت یا موقعیت و مصونیتی برای چهره های سیاسی ایجاد نمی کند. مالک اشتر و عمار یاسر و محمد ابن ابی بکر، و اشعث بن قیس و ابوموسی اشعری و حتی معاویه و عمرو عاص، بار ها با امیر مومنان (ع) ملاقات کردند. آیا شان و جایگاه این دیدار کنندگان متفاوت، به صرف این دیدار، هم تراز شد و مثلا ابوموسی به جایگاه مالک رسید؟!

ابوسفیان و اُبیّ بن کعب و سعد ابی وقاص وقاص و طلحه و زبیر هم، بارها مثل علی بن ابیطالب (ع) و جناب حمزه و سلمان و ابوذر، با پیامبر (ص) دیدار کرده بودند. علی (ع) و سلمان و ابوذر کجا، و دیگران کجا؟!

آیا ملاقات با پیامبر (ص) برای سلمان و ابوذر، چک سفید امضا برای هر نوع رفتاری بود، یا ملاقات های مکرر طلحه و زبیر و سعد و اُبیّ با حضرت، مایه عاقبت به خیری و نجات شان را فراهم کرد یا این که مایه بستن راه عذر بر آنها شد و در سرانجام کار که صرفا برای پرهیزگاران است، با آنها بر مبنای همین دیدار ها احتجاج خواهد شد؟!

یادآور می شود طیف سیاسیون مدعی اصلاحات و اعتدال، بعد از پایان دوره ریاست آقای روحانی، فضاسازی گسترده ای را درباره سپردن ریاست "مجمع تشخیص مصلحت نظام" به وی راه انداختند که البته راه به جایی (حتی در حد عضویت در "مجمع") نبرد.

جالب این که روحانی در دوران ریاست جمهوری خود -حتی در اواخر ریاست مرحوم هاشمی- از شرکت در جلسات "مجمع" طفره می رفت و عملا اصرار داشت مجمع را کم اهمیت نشان داده و به حاشیه بیاندازد!

منبع: ایران