العالم | نماینده چین در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین روایت خود از آغاز این گفت‌وگوها را ارائه کرد.

روایت چین از آغاز دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده چین در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین دوشنبه شب به وقت تهران آغاز دور هشتم این مذاکرات همزمان با کریسمس و تعطیلات سال جدید میلادی را نشانه احساس فوریت در میان طرف‌های شرکت‌کننده در این گفت‌وگوها دانست.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «وانگ گون» نماینده ارشد چین حاضر در مذاکرات وین اندکی قبل از شروع دور تازه مذاکرات به خبرنگاران گفت: «امروز همه طرف ‌ توافق کرده‌اند هشتمین دور مذاکرات را حتی با وجود کریسمس و تعطیلات سال نو آغاز کنند. این به خودی خود نشان‌دهنده احساس فوریت از سوی همه طرف‌های ذی‌نفع است.»

«میخاییل اولیانوف» نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین نیز دوشنبه با «انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین دیدار کرد.

اولیانوف در توییتی نوشت: «با آقای انریکه مورا هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین دیدار کردم».

این دیپلمات روس در ادامه نوشت، دو طرف «راه‌های پیش رو» در «احتمالاً دور آخر مذاکرات احیای برجام» را به بحث گذاشتند.

«رابرت مالی»، نماینده آمریکا در امور ایران نیز مدعی شده کشورش با آنچه به گفته او «توافق بدتر» نسبت به برجام است موافقت نخواهد کرد.

رابرت مالی در مصاحبه‌ای با پایگاه «نیویورکر» مدعی شده پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در مدت ۵ ماهه وقفه در مذاکرات وین باعث شده برجام به سمت تهی شدن از منافع منع اشاعه‌ای حرکت کند.

نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام برای آغاز دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها از ساعت ۱۸ به وقت وین (۲۰:۳۰ به وقت تهران) در هتل کوبورگ شهر وین آغاز شده است.