ایسنا | رئیس جمهور کشورمان عصر امروز در قم از تلاش دولت در جهت کاهش روند تورمی در کشور خبرداد.

وعده مهم رئیسی برای کنترل و کاهش تورم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: حضور در شهر قم و ایام متعلق به حضرت زهرا در استان قم حاضر شوم،؛ مصوباتی با حضور معاون اول رئیس جمهور و بخش های که باید اعتبارات را تامین کنند تایید شد.

وی ادامه داد: کارگروه هایی فعال شده که واحدهای صنعتی که دچار مشکل هستند باید سریع فعال شوند و فعال شدن واحدهای صنعتی نیمه فعال منتهی به رفع بیکاری می شود

رئیس جمهور افزود: در استان قم زمینه گردشگری زیارتی وجود دارد ولی این اقدامات کافی نیست. این مهم به ایجاد اشتغال کمک می کند و این استان فرهنگی است و موسسات فعال فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه و حوزه علمیه فعال باشند تا شاهد آثار فرهنگی در سایر استان ها باشیم.

رئیسی بیان کرد:  بافت فرسوده دغدغه مردم است و مقرر شد مورد به مورد اماکن میراث فرهنگی جانمایی شود و خسارت افراد به آنان پرداخت شود. در غیر اینصورت بخش های که ساخت و ساز شود.

وی عنوان کرد: مسئله آب و برخی نقاط فاضلاب از دیگر مباحث مطروحه بود که این مهم در وزارت نیرو دنبال می شود. همچنین راه های ریلی و جاده های مواصلاتی که باید اصلاحاتی انجام شود.

رئیس جمهور گفت: پروژه هایی در ابتدای ورود به قم دیده می شود. از جمله منوریل که باید در این زمینه تعیین تکلیف شود و از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت شود تا به سرانجام برسد.

رئیسی عنوان کرد: فرودگاه قم بخش قضایی داشت که حل شده و دولت حمایت می کند تا فرودگاه به سرانجام برسد و قطعی است که به واسطه این سفر به سرانجام می رسد.

وی ادامه داد: برخی خط های مترو آماده شده و تجهیزات از طریق تهران تامین شود و دولت هم این مساعدت را دنبال می کند.

وی یاد آور شد: دریاچه نمک مشکلات زیست محیطی را ایجاد می کند که از جهات مختلف این کارگروه باید فعال شود تا به نتیجه برسد .

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به وضعیت بورس، گفت: دولت تلاش می کند بورس برای سهامداران از وضعیت متفاوتی برخوردار شود و بسیاری از مردم در این کشور دغدغه بورس را دارند که باید این مساله به شکل صحیحی حل شود.

وی ادامه داد: دولت تلاش کرده خلق نقدینگی به حداقل ممکن برسد. تلاش می کنیم که نقدینگی به سمت تولید برود.

رئیسی گفت:گزارشات بانک مرکزی نیز به رسانه هااعلام شده و آن نیز، ایجاد روند نزولی تورم است. این سیر نزولی آغازشده و در آینده نیز انتظار کاهش تورم را داریم.

وی اظهارکرد: فعال شدن سامانه بازرگام موجب شده تا بسیاری از کالاها با قیمت دولت توزیع شود و همین مسئله در کنترل بازار نقش داشته است.