از صبح امروز (شنبه، اول ژانویه ۲۰۲۲)، هزاران عراقی خود را به میدان «الحریه» در منطقه «الکراده» واقع در مرکز بغداد رسانده‌اند تا در راهپیمایی میلیونی برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش در نزدیکی فرودگاه بغداد شرکت کنند.

تجمع میلیونی در بغداد به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم و ابومهدی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

از بامداد امروز، همزمان با پایان مهلت قانونی خروج اشغالگران آمریکایی، پایتخت عراق شاهد تدارک برای تجمع میلیونی به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرمانده پیروزی بر داعش است و خیل عظیمی از مردم عراق از سراسر این کشور در تلاشند تا خود را به این مراسم برسانند.

از صبح امروز (شنبه، اول ژانویه ۲۰۲۲)، هزاران عراقی خود را به میدان «الحریه» در منطقه «الکراده» واقع در مرکز بغداد رسانده‌اند تا در راهپیمایی میلیونی برای بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش در نزدیکی فرودگاه بغداد شرکت کنند. 

بنا بر این گزارش، جمعیت عظیمی از مردم عراق از بامداد امروز از بغداد و استانهای مختلف عراق در تلاشند که خود را به این میدان برسانند تا در مراسم بزرگداشت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیوی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و همرزمانشان شرکت کنند. فرماندهانی که در بامداد سوم ژانویه ۲۰۲۰ به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا در جاده فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

به گزارش رسانه‌های عراقی، از صبح امروز، مانند سال گذشته کلیه ورودی‌های شهر بغداد به دلیل رسیدن شمار زیادی از خودروهای حامل افرادی که می‌خواهند از استان‌های دیگر وارد پایتخت شوند و در این مراسم شرکت کنند، شاهد ترافیک  و ازدحام شدید است امری که تنها در روزهای برگزاری مراسم بزرگ مذهبی در ورودی‌های بغداد مشاهده می‌شود.

به گزارش «المعلومه»، تقاطع الکراده مسبح در مرکز بغداد و تقاطع الجادریه به سمت دانشگاه بغداد و پل «الطابقین» در مقابل ورود و خروج خودروها به منظور تدارک برای برگزاری این تظاهرات مسدود شده است.

قرار است تظاهرات مذکور از ساعت ۱۳:۰۰ امروز به وقت بغداد برگزار شود.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های عراقی و شبکه‌های اجتماعی، تداوم تدارک مقدمات لازم برای برگزاری این مراسم و برپا شدن چادرها و موکب‌های مختلف برای پذیرایی از تظاهرات‌کنندگان و استقرار نیروهای الحشد الشعبی برای تامین امنیت شرکت‌کنندگان در این مراسم است. تفاوت برگزاری مراسم امسال با سال گذشته در این است که از امروز، مهلت مردم و مقاومت عراق به نظامیان اشغالگر آمریکایی برای خروج از این کشور به پایان رسیده است. 

دیروز نیز برخی مردم عراقی با برگزاری تظاهرات در مقابل ورودی‌های منطقه سبز بغداد، ماکت سفارت آمریکا را  بر بالای آن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داشت، به آتش کشیدند و خواستار پایان دادن به اشغالگری آمریکایی شدند.

کاربران عراقی شبکه‌های مجازی از شب گذشته در فضای مجازی هشتگ‌هایی را ترند کرده و خواستار خروج کامل اشغالگران آمریکایی از عراق شدند و مردم را به شرکت در تجمع میلیونی امروز در منطقه الجادریه ترغیب کردند.

این کاربران به طور وسیع در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک صفحات خود را به تصاویر و طرح‌هایی از شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مزین کرده و یکدیگر را به تجمع میلیونی در روز شنبه در منطقه الجادریه بغداد دعوت کردند.

هشتگ #نحن_قاسم  روز گذشته، رتبه اول ترند صفحات مجازی عراقی را به خود اختصاص داد و عراقی‌ها به شکل گسترده با استفاده از این هشتگ ارادت و وفاداری خود را به راه مقاومت و مسیر شهید قاسم سلیمانی اعلام کردند.

کاربران عراقی همچنین با هشتگ #موعدنا_السبت_بالجادریة (موعد ما روز شنبه در الجادریه) خواستار حضور گسترده مردم در این منطقه و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای مقاومت و شعار علیه آمریکا و حضور نیروهای این کشور در عراق شدند.

آن‌ها همچنین با ترند کردن هشتگ «#اخراج_المحتل_مطلب_وطنی» (اخراج اشغالگر خواسته ملی است) اعلام کردند که ادامه حضور هر نیروی آمریکایی در عراق به هر بهانه‌ای قابل تحمل نیست.

هشتگ «#تأرکم_خروج_المحتل» (خون‌خواهی شما اخراج اشغالگران است) هم به طور وسیع میان کاربران عراقی استفاده شد.

مرکز اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق پیشتر، از برگزاری تظاهرات میلیونی امروز یکم ژانویه ۲۰۲۲ راس ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی در واکنش به جنایت فرودگاه بغداد در سال ۲۰۲۰ خبر داد و اعلام کرد که این تظاهرات میلیونی از فلکه «الحسنین» در نزدیکی پل «الجادریه» بغداد شروع خواهد شد.

به گزارش کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، صاحبان مراکز تجاری در منطقه الکراده، به مناسبت سالگرد شهادت این فرماندهان، تصاویر بزرگی از آن‌ها را بر روی ساختمان‌های خود نصب کرده‌اند و مردم استان‌های مختلف عراق همچنان در تلاشند تا خود را به محل برگزاری این تجمع میلیونی برسانند.

 بنا بر این گزارش، علاوه بر مردم استانهای دیگر عراق، شماری از ایزدی‌های ساکن خانصور و سیبه شیخ خضر در بعشیقه و بحزانی خود را به بغداد رسانده‌اند تا در این مراسم بزرگداشت شرکت کنند.