حسین ابراهیمی گفت: اتوبوس‌خوابی مردم در شأن جمهوری اسلامی نیست. باید قدمی برداشته شود وگرنه ممکن است در آینده اتفاقات اجتماعی ناگواری رخ دهد

اتوبوس‌خوابی مردم در شأن جمهوری اسلامی نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: مشکلات اقتصادی چنان بر دوش مردم فشار وارد کرده است که شاید در چهل‌سال اخیر هیچگاه سابقه نداشته است؛ تا حدی که برخی برای داشتن سرپناهی برای خوابیدن به اتوبوس‌های بی‌آرتی پناه برده‌اند.

حسین ابراهیمی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره شرایط اقتصادی مردم به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آنچه امروز شاهد آن هستیم وضعیت اقتصادی بسیار سخت مردم است. واقعا مردم در عسر و حرج زندگی می‌کنند. وضعیت معیشتی مردم بسیار سخت است اما باید پاسخ داد چرا چنین وضعیتی به وجود آمده است؟ همواره گفته‌اند که اگر انحرافی ایجاد شد و جلویش از اول گرفته شد، انحراف بیشتر نمی‌شود اما اگر مهار نشود، این انحراف آن‌قدر گسترده می‌شود که دیگر مهارشدنی نیست. از زمان دولت سازندگی ولخرجی در دولت رایج شد و در دولت‌های بعدی هم ادامه یافت. هرچه گذشت دولت گسترده شد و مخارج خود دولت مشکل‌ساز شد. اکنون به جایی رسیده‌ایم که هزینه اجرایی دولت آن‌قدر زیاد است که دیگر برای بخش عمرانی چیزی نمی‌ماند. خود مسئولان گفته‌اند که 90درصد بودجه اجرایی و 10درصد بودجه عمرانی است. با این وضعیت اصلا نباید انتظار داشت که مشکلات کشور حل و شرایط متحول شود».

او ادامه داد: «اولین کاری که دولت کنونی باید انجام دهد، آن است که خود را کوچک کند. هر وزیر، معاون وزیر، استندار، فرماندار و دیگر مسئولان روی کار می‌آیند کلی افراد تازه با خود می‌آورند و به دولت اضافه می‌کنند. قبلی‌ها هم که بیرون نمی‌شوند و مدام بر میزان کارمندان دولت اضافه می‌شود. این گستردگی دولت بخش زیادی از بودجه جاری فقط هزینه خود دولت می‌کند اعم از مخارج کارکنان، دستگاه‌ها و... می‌کند. با این وضعیت برای بودجه عمرانی چیزی باقی نمی‌ماند.  با گستردگی دولت از کسیه مردم هزینه می‌شود و در نهایت چیزی به مردم نمی‌رسد. تقضای من از آقای رئیسی این است که تا می‌تواند دولت را جمع‌وجور کند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «نکته بعدی آن است که الان وقت رسیدگی اورژانسی به مشکل معیشتی مردم است. مردم نمی‌توانند منتظر بمانند تا کارخانه‌ها راه بیفتند و زیربناها درست شود. اکنون اقدام اورژانسی می‌طلبد تا قدری وضعیت بهبود یابد و مردم قدری حال اقتصادی‌شان بهتر شود. البته از گذشته آن‌قدر برای دولت مشکل ایجاد کرده‌اند که بعید است بتواند به این زودی‌ها به این مسئله جامه عمل بپوشاند».

ابراهیمی در پایان گفت: «دلیل بسیاری از دزدی‌ها، قاچاق‌ها و معضلات اجتماعی و اخلاقی مشکلات گسترده اقتصادی است.  اگر اقتصاد یک کشور درست باشد، مردم هم به مراتب کمتر در مسیر خلاف قرار می‌گیرند. در واقع علت مهم وجود اخلاق و آرامش در یک جامعه، اقتصاد سامان‌یافته است. حالا و با این وصف باید اقدامی اورژانسی انجام شود و اگر احیانا مسئولان همچنان به فکر نباشند و کاری برای معیشت مردم نشود وضعیت خیلی خطرناک می‌شود به هر حال باید کاری کرد. مشکل مسکن خیلی بر مردم فشار می‌آورد تا حدی که برخی شب‌ها در اتوبوس می‌خوابند. اتوبوس‌خوابی مردم در شأن جمهوری اسلامی نیست. باید قدمی برداشته شود وگرنه ممکن است در آینده اتفاقات اجتماعی ناگواری رخ دهد».