جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی درباره واکنش دولت بایدن به گفته‌های ابراهیم رئیسی در مورد محاکمه دونالد ترامپ بابت نقش او در ترور سردار قاسم سلیمانی گفت: «من هیچ نظر مستقیمی در مورد نظرات او ندارم. باید توجه داشته باشیم که او سیاست‌های خاص خود و مخاطبان خاص خود را دارد و مانند بسیاری از سران در سایر کشورها با آنها صحبت می‌کند.»

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ به پرسشی درباره واکنش دولت بایدن به گفته‌های ابراهیم رئیسی در مورد محاکمه دونالد ترامپ بابت نقش او در ترور سردار قاسم سلیمانی گفت: «من هیچ نظر مستقیمی در مورد نظرات او ندارم. باید توجه داشته باشیم که او سیاست‌های خاص خود و مخاطبان خاص خود را دارد و مانند بسیاری از سران در سایر کشورها با آنها صحبت می‌کند.»

او در پاسخ به بخش دیگر پرسش که در مورد تاثیر سخنان رئیسی بر مذاکرات جاری احیای برجام در وین بود، گفت: «هفته گذشته پیشرفت نسبتا کمی در مذاکرات حاصل شد و ما امیدواریم که این هفته بر اساس آن پیشرفت‌ها شتاب بیشتری را شاهد باشیم. آن چه واضح است این است که اگر به زودی به تفاهمی در مورد بازگشت متقابل به پایبندی [به مفاد برجام] با توجه به اقدامات شتابان هسته‌ای کنونی ایران نرسیم، توافق برجام [از منافع] تهی خواهد شد.»

ساکی ادامه داد: «اولویت ما همچنان دستیابی و اجرای یک بازگشت سریع متقابل [به رعایت برجام] است. و من انتظار دارم که این مذاکرات روی موضوعات مورد بحث متمرکز شود، نه اظهارات هر یک از رهبران در سراسر جهان.»

رئیسی روز دوشنبه خواستار برگزاری «یک دادگاه عادل» برای محاکمه مقامات دولت پیشین آمریکا - از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین و مایک پمپئو وزیر خارجه دولت او – شده و گفته بود که آنها باید «قصاص» شوند و «حکم خدا در مورد آنها جاری شود.»

رئیسی با تهدید دولتمردان آمریکا گفت که در صورت عدم برگزاری چنین دادگاهی «دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.»