پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مشرق نوشت: علی صوفی، از رجال جریان چپ اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

"با وجود حضور اصلاح طلبان در بدنه دولت و جاهای مختلف در دوران هشت ساله ریاست جمهوری آقای روحانی،  شاهد اصلاح طلبی نبودیم! "

*این سخنی است که بایستی با مدرک و سند بیان می‌شد...

چه اینکه یک بررسی گذرا به اقدامات مبرّز دولت آقای روحانی طی ۸ سال دولت اعتدال نشان می‌دهد که هیچ اقدامی در این دولت نبوده که مورد حمایت جمع اصلاح‌طلبان و بلکه مورد حمایت فدایی‌گونه آنها نباشد. و این به معنی اصلاح‌طلب بودن آقای روحانی و دولت اوست.

در این باره می‌توان به برجام بعنوان بزرگترین کارنامه روحانی اشاره کرد که مورد حمایت تامّ و تمام اصلاح‌طلبان قرار داشت و آنها در حمایت از این بزرگترین اقدام روحانی، هر کاری که می‌توانستند کردند.

کنایه‌های روحانی به سپاه و شورای نگهبان، تأکید روحانی بر کدخدا دانستن آمریکا و لزوم مذاکره و نیز استفاده از اصلاح‌طلبان ستادی در مناصب کلیدی کشور از اهمّ دیگر اقدامات روحانی بودند که البته مورد ستایش و تحسین ویژه چپ‌های ستادی قرار داشتند.

اکنون آقای صوفی با کدام سند یا کدام دلیل مدعی است که شاهد اصلاح‌طلبی نبوده است!؟

دلیل جالب‌تر و قابل تأمل‌تری هم در ردّ سخن صوفی وجود دارد.

و آن حمایت عاشقانه چپ‌ها از آقای روحانی در انتخابات سال ۹۶ (دولت دوم روحانی) بود.

آیا آنها در دولت اول روحانی نابینا و ناشنوا بودند که طبق مدعای امروزشان ندانند روحانی از آنها نیست!؟

پاسخ این است که خیر! هم بینا بودند و هم شنوا و به روشنی می‌دانستند که روحانی بهتر و سریعتر از خودشان در مسیر اصلاح‌طلبی گام برمی‌دارد. (گزاره‌ای که بعدها در لسان برخی اصلاح‌طلبان نیز مورد اعتراف قرار گرفت)

و از همین رو بود که با امید به نقدهای بعدی و صحبت‌هایی مثل آنچه امروز بدون سند و مدرک بر زبان امثال صوفی جاری می‌شود؛ در شب انتخابات سال ۹۶ بی‌هراس از پاسخگویی به افکار عمومی پشت تریبون میتینگ‌های انتخاباتی روحانی رفتند، در تمجید از پوپولیسم حرف زدند و حتی تأکید کردند که: ما تضمین روحانی هستیم.

در این باره اشاره به انتقاد اخیر محسن هاشمی از آقای روحانی هم جالب توجه است. انتقادی که البته در فضای فراموشی آقای هاشمی از سخنرانی داغ خود در میتینگ انتخاباتی حسن روحانی شکل گرفته است!