سرمربی پرسپولیس بعد از جلسات متعدد طی روزهای اخیر با بازیکنان این تیم، اکنون شرایط خاصی را دنبال می‌کند.

یحیی در آستانه عصیان در پرسپولیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، از صبح امروز شایعات زیادی حول نام یحیی گل محمدی شکل گرفته است؛ از استعفای او بعد از بازی برابر فولاد خوزستان یاد شده که البته خیلی نمی‌توان به آن اتکا کرد اما پرس و جوها در خصوص این ماجرا به یک موضوع عجیب می‌رسد. سرمربی پرسپولیس در جبهه مخالف بازیکنان طی چند وقت اخیر بارها مانع از تصمیم آنها در خصوص عدم برآورده شدن وعده‌های مالی مربوط می‌شود. بازیکنان پرسپولیس که در ابتدای فصل با وعده پرداخت 20 درصدی برای شروع تمرینات، 15 درصد در اواسط نیم فصل و 15 درصد هم پیش از نیم فصل مواجه شده بودند، اکنون تنها 20 درصد تا نیم فصل دریافتی داشته‌اند. اتفاقی که می‌تواند حتی منجر به دریافت فسخ قرارداد یکطرفه آنها نیز شود. 

در این زمینه یحیی گل محمدی در گفتگو با کاپیتان‌ها و دیگر بازیکنان پرسپولیس آنها را همواره به پیش گرفتن صبر و تحمل در این زمینه برای حل مشکلات مالی باشگاه و دغدغه مدیران دعوت کرده بود. اتفاقی که با تغییرات مدیریت اکنون شرایط کاملا علیه آنها شده است. در حالیکه مدیران وقت باشگاه پرسپولیس (مجید صدری) وعده داده بودند تا پیش از دیدار با فجرسپاسی بخشی بزرگی از مطالبات بازیکنان به آنها پرداخت شود اما یک اتفاق عجیب و تغییراتی که به واسطه آن شکل گرفت مانع از آن شد تا صبر بازیکنان نیز لبریز شود. 

برهم خوردن قرار با حامی مالی میلیاردی و استعفا

مجید صدری چند روز قبل از استعفای خود یک توافق ویژه با حامی مالی داشت که بر پایه آن قول پرداختی به بازیکنان را داده بود. در این زمینه تمام برنامه‌ها پیش رفته بود و حتی در محل ساختمان اصلی حامی باشگاه مراسمی نیز در این زمینه ترتیب داده شد  و مهمانانی نیز در آن حاضر شده بودند. اما در اتفاقی عجیب در نهایت هماهنگی‌ها از سوی وزارت صورت نگرفت تا دقایقی قبل از این مراسم رونمایی و امضای تعهدات، همه چیز روی هوا برود. صدری به واسطه این موضوع و ناراحتی از وزارت ورزش، استعفای خود را صبح روز بعد به دفتر وزارت ارسال کرد و در اتفاقی عجیب نیز بلافاصله موردقبول قرار گرفت. اتفاقی که بیشترین ضربه را به بازیکنان و اعضای تیم زد و آنها در آستانه دستیابی به وعده مالی باشگاه، دست شان باز هم کوتاه ماند. 

نفرات جدید همچنان روی هوا

با تغییرات در هیات مدیره جدید باشگاه پرسپولیس و اضافه شدن سه عضو جدید، بازیکنان باتجربه این تیم ناامیدتر از گذشته شده‌‎اند. آنها به خوبی از این موضوع آگاه هستند و به چشم  در سالیان اخیر دیده‌اند که هر تغییری نیازمند انتظاری حداقل 2ماهه برای انجام تعهدات مالی است. مساله‌ای که با توجه به بازه نقل و انتقالات زمستانی از یک سو و نیاز باشگاه به جذب نفرات جدید و همچنین روزهای پایانی سال، آنها را ناامیدتر از قبل می‌کند. بی توجهی نفرات جدید در بدنه مدیریتی باشگاه نیز به این مساله بیشتر دامن زده است.

بیژن ذوالفقارنسب که در روز بازی این تیم ترجیح می‌دهد با حضور در استودیوی تلویزیون بازی دیگری را فارغ از عنوان ریاست هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، کارشناسی کند و مجید پوراحمدی نیز که با عنوان فرهنگی وارد باشگاه شده و انتظاری برای تامین منابع مالی از وی نمی‌رود. درویش نیز هنوز نتوانسته باشگاه را به طور کامل در دست بگیرد و مشکلات مالی و هزینه‌های آن مسلما او را به استیصال خواهد کشاند. 

یحیی روی هزار؛ استعفا برای آرامش بازیکنان

در چنین شرایطی خبر مربوط به احتمال استعفای سرمربی پرسپولیس یک آتش دیگر به خرمن هواداران عصبانی این باشگاه از وضعیت کنونی انداخته است. حتی اگر چنین خبری صحت نداشته باشد اما همه از خصوصیات اخلاقی سرمربی حال حاضر پرسپولیس آگاه هستند. مردی که آرامش ظاهری او و فرار از حواشی بارها طی مدت اخیر دیده شده است. یحیی که بارها از بازیکنان تیمش خواسته صبر داشته باشند اکنون با تغییرات بی حاصلی که طی این مدت هرچند کوتاه صورت گرفته، نمی‌داند با کدام ادبیات و وعده بازیکنانش را آرام نگه دارد. موضوعی که باعث خواهد شد حداقل برای تحت فشار قرار دادن مدیریت و وزارت ورزش احتمالا یک تصمیم بزرگ را در ذهن داشته باشد. تصمیمی که احتمالا با همراهی بازیکنان و هواداران نیز همراه خواهد بود و می‌تواند قهرمان چند فصل اخیر را با ماجرایی بزرگ همراه کند.

فسخ حاضر است!

این اقدام شاید دور از انتظار باشد اما اکنون طبق قوانین تمامی بازیکنان و اعضای کادرفنی پرسپولیس با توجه به شرایط دریافتی‌شان می‌توانند قرارداد خود را به صورت یکطرفه فسخ کنند. از آخرین دریافتی بازیکنان که نزدیک به 15 درصد بود تا به اضافه 5 درصد ابتدایی اکنون به 20 درصد برسد، نزدیک به دو ماه گذشته است. در صورتی که بازیکن یا اعضای کادرفنی اکنون درخواست مطالبات خود را طی دو نامه کتبی به باشگاه اعلام دارد و طی دو هفته به آن ترتیب اثر داده نشود، آنها قادر به فسخ خواهند بود. هرچند این موضوع با توجه به شرایط خاص این باشگاه دور از انتظار است اما شرایط حساس باشگاه را به طور کلی نشان می‌دهد. باشگاهی که در بازه نقل و انتقالاتی قرار گرفته و نیازمند جذب حداقل یک گلر و یک مهاجم (با توجه به جدایی بوژیدار رادوشوویچ و مصدومیت آل کثیر) است و از سوی دیگر مطالبات بازیکنان باقی مانده و هیچ منابع قابل توجهی نیز در دسترس خود نمی‌بیند. آیا مدیریت جدید که دست بر قضا از مدت‌ها قبل تمایل خود را برای حضور در این پست اعلام کرده بودند، چاره‌ای برای برون رفت از این موضوع خواهند اندیشید یا...