غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: بنظر من آقای مرعشی به دلیل نوع کنش سیاسی که دارد ارتباطات قوی‌تر و گسترده‌تری را با جریانات سیاسی از جمله جبهه اصلاحات دارد و به دلیل ویژگی های خاصی که از جهت نوع نگرش به سیاست دارد بنظر می رسد پیوند بهتری با درون و بیرون حزب شان ایجاد کند و من این تغییر را یک تغییر مثبت می دانم.

ظریفیان: کارگزاران دیر دست به تغییر زد/ بعد از کرباسچی وضعیت بهتر می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث‌آنلاین، به نقل از سایت خبر سراسری، غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره تغییرات اخیر در کارگزاران و نتایج سیاسی آن گفت: «به‌نظر من کارگزاران دیر دست به تغییر زد. احزاب معمولا در یک بازه‌های زمانی دو دوره‌ای دبیرکل‌ها و رؤسای دفاتر سیاسی خود را طبق اساسنامه‌های‌شان تغییر می‌دهد به این دلیل که بتوانند نگاه جدید تری را وارد جریان خود کنند و یا از ظرفیت های بیشتری استفاده کنند. مصاحبه مفصلی آقای عطریانفر داشت که به این مسئله می پردازد که قبل از این ها قرار بود تغییرات صورت گیرد اما با وجود بحران هایی که به وجود آمد این تغییر به تعویق افتاد و جمع بندی آقای کرباسچی هم این بود که این تغییر صورت بگیرد. بنظر من آقای مرعشی به دلیل نوع کنش سیاسی که دارد ارتباطات قوی تر و گسترده تری را با جریانات سیاسی از جمله جبهه اصلاحات دارد و به دلیل ویژگی های خاصی که از جهت نوع نگرش به سیاست دارد بنظر می رسد پیوند بهتری با درون و بیرون حزب شان ایجاد کند و من این تغییر را یک تغییر مثبت می دانم؛ در واقع تصویری که از کارگزاران وجود دارد نوعی نگاه متمایز دارد من فکر می کنم با آمدن آقای مرعشی این نگاه کمی هم تراز تر خواهد شد و ارتباطات بهتری را در عرصه سیاسی خواهند داشت. این حزب از نظر نظرات تشکیلاتی خود را در طیف اصلاح طلبان دیده است و در تقسیم راست و چپ به معنای متعارف سیاسی که گرایشان عدالت خواهانه و در مقابل نگاه به اقتصاد خصوصی وجود دارد این حزب به نگاه راست تعلق دارد».

او در ادامه نسبت به ماهیت سیاسی کارگزاران در جبهه اصلاحات افزود: «کارگزاران یک حزبی است که در میان اصلاح طلبان تاثیرات موثری داشته است و در این قضایای دو دهه اخیر به دلیل کنشگری که در مسائل سیاسی کرد آسیب های جدی دید؛ به هر حال کارگزاران را نمی توان نادیده گرفت. البته من فکر نمی کنم کارگزاران خود را از اصلاح طلبان جدا کنند».

ظریفیان سپس درباره احتمال جدا شدن این حزب از جریان اصلاح طلبی به «خبر سراسری» گفت: «ممکن است اگر با یک فضای باز سیاسی مواجه بودیم این مرز بندی ها جدی تر می شد به هر حال کارگزاران اگر فرصت بیشتری در ارتباط با مجلس و دولت داشته باشند شاید این ادعا درست باشد اما با وجود شرایط فعلی فرصت چنین ایده هایی را برای هیچ جریانی فراهم نمی کند. جریان موجود در کشور که مدیریت را بر عهده دارد اجازه فعالیت جدی را به جریانات دیگر سیاسی بخصوص اصلاح طلبان نخواهد داد بنابراین کارگزاران در فضای کنونی باید همراهی کند و یکی از دلایلی هم که آقای مرعشی به عنوان دبیرکل انتخاب شد همین باشد که در شرایط فعلی اصلاح طلبان چگونه می توان تنفس کرد».

ظریفیان در پایان به «خبرسراسری» درباره احتمال ورود کارگزاران به دولت گفت: «با وضعیت فعلی، کارگزاران شاید خواهند خود را در دولت سهیم کنند و اگر دستی هم به سمتشان دراز شود شاید نپذیرند. کارگزاران با همین تغییر نیز بیشتر کنشگری خود را به سطح گسترده اصلاح‌طلبی انجام خواهد داد».