هدایت‌الله آقایی گفت: من فرقی میان آقای مرعشی و کرباسچی نمی‌بینم و اتفاقا در تصمیم‌گیرهای مهم مانند آنچه موضع‌گیری حزب کارگزاران در انتخابات سال98 آقای مرعشی و کرباسچی کاملا هم‌نظر بودند و با هم هماهنگ عمل کردند.

باید منتظر انشعاب در کارگزاران باشیم/ مرعشی و کرباسچی فرقی باهم ندارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سه‌شنبه‌شب در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با رأی اعضای این شورا غلامحسین کرباسچی از سِمت دبیرکلی برکنار شد و سید حسین مرعشی جای او را گرفت. حالا در این بین این پرسش مطرح است که آیا این تغییر و تحول می‌تواند باعث تغییر رویکردهای کلی در حزب کارگزاران شود؟

هدایت‌الله آقایی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مدت زیادی است که در حزب کارگزاران انتقادهای گسترده‌ای به موضع‌گیری‌های آقای کرباسچی ابراز می‌شود؛ مشخصا نسبت به مواضعی که او از سال 98 نسبت به انتخابات مجلس گرفت تا اخیرا و در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها. این تصمیم‌گیری با انتقادهای جدی اعضای شورای مرکزی حزب مواجه شد. هم تعداد قابل توجهی از اعضای حزب و هم بسیاری از اصلاح‌طلبان و البته مردم انتظار دارند که احزاب اصلاح‌طلب، رفتاری اصلاح‌طلبانه داشته باشند اما تصمیمات آقای کرباسچی و افرادی نزدیک به او اصلاحات را عملا به سمت اصولگرایان کشاند».

او ادامه داد: «در این شرایط طبیعی است که آقای کرباسچی میان اعضای حزب و البته اصلاح‌طلبان فرد محبوبی نباشد و حالا هم در رأی‌گیری دبیرکلی این حزب رأی نیاورد».

این فعال سیاسی درباره دبیرکلی مرعشی به‌جای کرباسچی بیان کرد: «من فرقی میان آقای مرعشی و کرباسچی نمی‌بینم و اتفاقا در تصمیم‌گیرهای مهم مانند آنچه موضع‌گیری حزب کارگزاران در انتخابات سال98 آقای مرعشی و کرباسچی کاملا هم‌نظر بودند و با هم هماهنگ عمل کردند و من این تغییر را چندان مهم نمی‌دانم و به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند منشأ اثر باشد».

او مطرح کرد: «مشکل اصلی حزب کارگزاران و بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب این است که جایگاه خود را در عالم سیاست روشن نکرده‌اند و دنبال به‌دست آوردن حقوق قانونی‌شان نیستند. آنها نمی‌دانند که حزب توجیه‌گر دولت‌ها نیست و باید زبان مردم باشد و اگر قرار باشد مردم را زیرپا بگذارند و دنبال اهداف سیاسی خود بروند، عملا از سوی مردم طرد می‌شوند؛ حالا در این میان هیچ فرقی میان کرباسچی و مرعشی وجود ندارد».

آقایی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان انتظار انشعاب در کارگزاران را داشته باشیم، تصریح کرد: «من از دو سال پیش گفته‌ام که کل جبهه اصلاحات در حال پوست‌اندازی است و رویش‌های جدیدی را شاهد خواهیم بود؛ اقشار جوان می‌آیند و آینده سپهر سیاسی کشور را رقم می‌زنند. استعفاهای اخیر حزب کارگزاران هم حکایت از همین است؛ جوان‌ها از حزب می‌روند اما منزوی نمی‌شوند و اتفاقا بیشتر فعالیت می‌کنند؛ بنابراین ما شاهد انشعاب مبارکی در اصلاحات خواهیم بود و مشخصا باید انتظار داشته باشیم که حزب کارگزاران هم در این میان منشعب شود».

او در پایان درباره وضعیت خودش در حزب کارگزاران گفت: «من بیش از دوسال است که هیچ فعالیتی در حزب نداشته‌ام و دلیلش هم اعتراضم به موضع‌گیری‌های حزب بوده است. برای همه اعضا هم این حق اعتراض را قائلم و به معترضان به تصمیمات سران کارگزاران حق می‌دهم».