یحیی گل محمدی پس از برانکو ایوانکوویچ دومین مربی‌است که هواداران پرسپولیس به‌خاطرش تجمع می‌کنند.

پاسخ منفی تلویحی درویش به گل محمدی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دو فصل پیش و در تابستان ماجرای مربوط به جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس و پذیرش پیشنهاد باشگاه الاهلی عربستان منجر به یک بلوای کشدار در خیابان شیخ بهایی تهران و تجمع هوادارانی شد که حضور مکررشان در کوچه‌ پانزدهم و جایی که باشگاه پرسپولیس در آن واقع است منجر به شکایت همسایگان شد.

در یکی از سخت‌ترین روزهای سال تعدادی از هواداران پرسپولیس در ابتدا مقابل مجلس و سپس در مقابل درِ باشگاه به تجمع و تحصن پرداخته‌ و خواستار گفت‌وگو با رضا درویش مدیرعامل باشگاه شدند. مدیری که تازه دو هفته است است وارد این باشگاه شده و تا به خودش بیاید که در باشگاه چه خبر است، مشکلات بزرگ مالی و  اداری بر سر او آوار شده است.

در حال حاضر بزرگترین مساله درویش جلب رضایت یحیی گل محمدی سرمربی تیم است که از روز چهارشنبه اقدام به ترک تمرینات و یک سفر خارجی کرده و به جز یک گفت‌وگوی کوتاه با برنامه ورزش و مردم درباره اقدامی که صورت داده هیچ جمله دیگری بر زبان نیاورده است. رفتاری که البته باعث ناراحتی و عصبانیت مدیرعامل باشگاه نیز شده اما او فعلا در موقعیتی نیست که بخواهد دست به اقدامات تنبیهی علیه سرمربی پرسپولیس بزند، به خصوص که امروز هوادارانی که مقابل مجلس و باشگاه تجمع کرده بودند اصل حرف‌شان "حفظ گل محمدی" بود و این‌که او خط قرمز آن‌هاست.

این تجمع یک ماه پس از تجمع دیگری بود که مقابل وزارت ورزش و به دلیل اعتراض به مدیریت مجید صدری برگزار شده بود که سرپرست وقت باشگاه در آن زمان به جمع هواداران رفته و با صحبت هایش آنها را آرام کرد. اینبار اما شکل کار عوض شده و جانشین صدری است که مورد حمله قرار می گیرد. همانطور که قبل تر نیز مدیرانی مثل ایرج عرب و مهدی رسول پناه مورد هدف جمعی از هواداران و علاقمندان به پرسپولیس بوده‌اند که البته مثل همیشه این تعداد کسر اندکی از کلیت جامعه طرفداری پرسپولیس و یا استقلال است.

 

بعد از این تجمع، رضا درویش اقدام به یک گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس کرد و ضمن بر شمردن مشکلات اعلام کرد به دنبال حل و فصل ماجراست اما به‌عنوان مدیرعامل به کسی وعده‌های پوشالی نخواهد داشت؛ این صحبت به آن معناست که او قصد ندارد در عوض درخواست‌های ناگهانی با بار مالی سنگین پاسخ مثبت خود را روی میز بگذارد.

مدیرعامل پرسپولیس هم‌چنین تاکید کرده که در زمان کمی که به پرسپولیس آمده قادر نیست آنچه را که وی درخواست شده انجام دهد اما تلاش دارد شرایط حداقل را برای ادامه کار بازیکنان و کادرفنی را فراهم کند. اشاره درویش احتمالا به درخواست یحیی گل محمدی مبنی بر پرداخت 50درصدی به بازیکنان و کادرفنی است که این مساله تعهد سنگینی را متوجه باشگاه می‌کند که این باشگاه در شرایط کنونی توان تامین آن را ندارد مگر این‌که از طریق استقراض یا از مسیر دولتی این پول را به زیرمجموعه تزریق کند که به نظر نمی‌رسد در هر دو مورد آمادگی لازم وجود داشته باشد.

در عین حال بخشی از انتقاد هواداری مبنی بر این است که کسی که به اندازه کافی پول ندارد نباید برای مدیریت پرسپولیس اقدام کند که مشخص نیست آن شخص ثروتمند مدنظر جامعه هواداری که قادر است بیش از 200 میلیارد تومان پای پرسپولیس بریزد کدام شیر پاک خورده‌ای است!

به هر صورت با کم‌رنگ شدن داستان تجمع هواداری، موضوع باشگاه پرسپولیس در شکل رابطه بین مدیرعامل و سرمربی خلاصه خواهد شد. تا به اینجا یحیی همکاری مدنظر درویش را با وی نداشته و همین مساله باعث کدورتی شده که هیچکس آن را بر زبان نمی آورد. گل محمدی هم به‌عنوان مربی برنده و با توجه به رای جامعه هواداری به دنبال استاندارد کردن شرایط برای نیم فصل دشوار و رقابت با استقلال است که البته شاید این درخواست‌ها با علم به این‌که آنها غیرقابل انجام هستند بر زبان وی جاری شده باشد.

 اگر چه سخت است که باور کنیم گل محمدی از هدایت پرسپولیس برای یورش به ششمین قهرمانی و جاودانه شدن در تاریخ باشگاه کنار می‌کشد اما فعلا همه راه‌ها به رم ختم می‌شود و اگر او کوتاه نیاید و نرمش به خرج ندهد شرایط باشگاه پرسپولیس ملتهب خواهد ماند. به خصوص اینکه مدیرعامل پرسپولیس قصد ندارد از کارت‌های بعدی استفاده کند و افراد نزدیک به خود را به سمت نیمکت پرسپولیس ببرد.