به نظر می‌رسد اکنون که قوچانی و کرباسچی با مرعشی اختلاف‌هایی دارند، مرعشی به فکر بازگرداندن محمد هاشمی افتاده است؛ هرچند هاشمی باز هم جوابش منفی بود.

ناگفته‌هایی از قهر محمد هاشمی با کارگزاران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: کارگزاران سازندگی می‌خواهد دوره تازه‌ای را آغاز کند؛ دوره‌ای به ظاهر با عصر کرباسچی که همه‌چیز از بالا به پایین تعیین می‌شد؛ چنانکه به گفته بسیاری او بود که از تهران می‌نشست به دفاتر استانی کارگزاران دستور می‌داد چه باید انجام دهند؛ البته در این بین حسین مرعشی هم همیشه نقش تعیین‌کننده داشت؛ به‌ویژه در سال‌های اخیر که سعی می‌کرد به عنوان مسئول سیاسی حزب سخنان کرباسچی را به نوعی جمع‌وجور کند تا از میزان واکنش‌های منفی به کارگزاران بکاهد؛ مشخصا درباره موضع کرباسچی علیه خاتمی که مرعشی کوشید میانه را بگیرد و گفت که نظرات کرباسچی شخصی است و ارتباطی به حزب ندارد.

به هر حال کرباسچی از کارگزاران رفت تا مرعشی به قول خودش تحولاتی در این حزب ایجاد کند؛ از جمله آنکه در عین حال که از نیروهای جوان استفاده کند اما از قدیمی‌ها هم دلجویی کند و آنها را به حزب برگرداند که مهم‌ترین و اولینش محمد هاشمی رفسنجانی است که گفته می‌شود پیغام‌هایی برای بازگردان او به حزب ارسال شده است. محمد هاشمی چندسالی است که از حزب کارگزاران استعفا داده است که گفته می‌شود علت استعفای او حضور محمد قوچانی در این حزب بوده است زیرا گویا هاشمی هنوز از مواضع قوچانی در دهه هفتاد علیه اکبر هاشمی رفنسجانی یعنی بردادرش دلگیر است و نمی‌تواند بپذیرد نویسنده کتاب «پدرخوانده» اکنون یکی از اعضای اصلی حزب کارگزاران سازندگی باشد؛ حزبی که در دهه70 زیر سایه اکبر هاشمی به وجود آمد و ادامه حیات داد.

حالا اما محمد هاشمی به صراحت دست ردی به سینه کارگزاران زده و به تازگی گفته است: «فعلا از نظر شرایط جسمی و شرایط کشور در خودم نمی‌بینم تا در جمع‌های مختلف حضور داشته باشیم. با وجود اینکه عارضه‌ای ندارم اما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنم که مبتلا به بیماری نشوم بنابراین فعلا در خانه هستم. احزاب باید نوسازی شوند البته می‌توانند در حاشیه و از تجارب‌شان استفاده شود».

از طرفی به نظر می‌رسد با تغییر دبیرکل کارگزاران گرچه افراد مستعفی دوباره به حزب برگشته‌اند اما اختلافات جدیدی سر باز کرده است؛ از جمله آنکه بعد از آنکه کرباسچی روزنامه سازندگی را رها کرد و دو هفته‌ای هم این روزنامه تعطیل بود، قوچانی هم از سردبیری روزنامه سازندگی (روزنامه حزبی حزب کارگزاران سازندگی) استعفا داد و کرباسچی هم اعلام کرد روزنامه «هم‌میهن» مجوز انتشار دارد تا این گمانه‌زنی مطرح شود که قوچانی و کرباسچی جدای از حزب کارگزاران با هم کار خواهند کرد. قوچانی هم در پستی اینستاگرامی با انتشار عکسی از کرباسچی نوشت که به کرباسچی فشارهای زیادی وارد و کنارش گذاشتند.

حالا به نظر می‌رسد قوچانی و کرباسچی راهی جدا از حزب کارگزاران خواهند داشت و شاید همین دلیل هم باشد که مرعشی و هم‌نظرانش در غیاب قوچانی از محمد هاشمی دعوت کرده‌اند که البته او پاسخ منفی به آنها داد.