فردا | قوامی انتقادت و رویکرد اخیر همتی را خیز او برای کاندیداتوری دوباره در انتخابات تلقی و تاکید کرد که او ظرفیت لازم را ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عبدالناصر همتی این روزها آنقدر در نقد دولت و مطرح کردن خود زیاده‌روی کرده که رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز به فکر تحلیل و بررسی چرایی این رویکرد او افتاده‌اند. تصورشان هم این است که همتی سعی دارد اولا خود را به اپوزیسیون دولت تبدیل کرده و دوما در پی اعتباری که از راه نقد دولت کسب می‌کند، زمینه حضور دوباره در انتخابات و احتمالا ریاست جمهوری را فراهم آورد. خیالی که به باور بسیاری از سیاسیون از جمله اصلاح‌طلبان خام است. 

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده ادوار مجلس از جمله افرادی است که همتی و این کارهایش را جدی نمی‌گیرد. او در گفت‌وگو با «فردا» گفت: «دلیل اصلی این رویکرد به نظر من این است که می‌خواهد در دروه بعد هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود اما به نظر من اشتباه می‌کند چون اگر قرار باشد این انتقادات را قدری تندتر کند، رد صلاحیت خواهد شد».

وی افزود: «نکته مهم‌تر این است که او ظرفیت لازم را ندارد و قبل از این کارها باید پاسخ دهد وقتی خودش در بانک مرکزی بود برای این مملکت چه کرده است؟ اینطور نیست که یک نفر در جایگاه مهمی قرار گرفته و هیچ کار مهمی انجام نداده باشد و بعد که از آنجا خارج شد، شروع به نقد کند! آقای همتی مگر شما خودتان در بانک مرکزی که مرکز اقتصاد کشور است، نبودید امروز به مردم بگویید که چه کردید؟ آیا حقیقت را به مردم می‌گویید؛ مثلا اینکه چقدر اسکناس چاپ کردید؟ چقدر به تورم دامن زدید و ...».

قوامی ضمن ابراز تاسف گفت: «همین‌هایی که الان مسئول هستند هم یا در دوره روحانی یا دوره احمدی‌نژاد مسئول بوده‌اند. به عبارتی آنهایی که به مسئولیت خود برگشته‌اند حرفی نمی‌زنند اما آنهایی که برنگشته‌اند، نقد می‌کنند! در حالی که باید بگویند خودشان چه کردند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه آیا همتی با این رویه می‌تواند حمایت جریان اصلاحات را جلب کند؟ گفت: «خیر، همتی که اصلاح‌ طلب نیست. او در انتخابات قبلی هم می‌خواست از یک طوفانی به نفع خود استفاده کند. من معتقدم آن اصلاح‌طلبانی که در انتخابات قبلی هم از همتی حمایت کردند، خطای بسیار بزرگی کردند. به نظر من کسی همتی را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارد. او نه سابقه اصلاح‌طلبی داشته و نه تا حالا یک مقاله مهم داشته و نه کار خاصی انجام داده است. همان 4، 5 میلیون رای هم با حمایت اصلاح‌طلب گرفت و این بار اگر نامزد شود شاید 2 میلیون رای هم نداشته باشد».