این اولین بار نبود که تیم ملی فوتبال ایران در مصاف رسمی با امارات 10 نفره می شد و البته اولین بار نبود که در چنین شرایطی حریف را شکست می داد.

پژمان جمشیدی، امارات و صادق محرمی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، اگر به یاد داشته باشید در بازی ایران – امارات در شهر ابوظبی و در بازی برگشت دو تیم که بلاژوویچ هدایت گر تیم ملی فوتبال ایران بود پژمان جمشیدی در پست دفاع چپ به میدان رفت. او بعد از گل نخست تیم ملی در این بازی که توسط علی دایی به ثمر رسید کارت زرد دوم را از داور ژاپنی دریافت کرد و از زمین بازی اخراج شد. هنگامی که پژمان جمشیدی از تصمیم داور بهت زده بود و آماده می شد زمین بازی را ترک کند علی دایی به سمت او آمد و به پژمان نکته هایی را یادآور شد. پژمان جمشیدی بعد از این بازی در مصاحبه ای که داشت گفت علی دایی به سمت او آمد و گفت حتما بازی را می بریم. مهرداد میناوند فقید و کریم باقری زننده گل های بعدی تیم ملی در این بازی بودند و همان طور که علی دایی پیش بینی کرده بود ایران در این بازی 3-0 برنده شد. 

نکته جالب اینکه پژمان جمشیدی بعدها در مصاحبه ای مدعی شد که داور ژاپنی متوجه نشده بود او کارت زرد دارد و اگر می دانست کارت زرد دوم را به او نشان نمی داد. البته هر دو خطا روی بازیکن حریف را تایید کرد و گفت خشن بازی کردن او به خاطر آهنگ حماسی که پیش از بازی گوش کرده بود! والبته لحظه ای که پژمان جمشیدی از زمین بازی اخراج شد به کنار بلاژوویچ رفت و از کنار او بازی را دنبال کرد. چرا که بلاژ هم در بازی قبلی از سوی داور اخراج شده بود. البته در نهایت تیم بلاژ در عین شایستگی به جام جهانی 2002 صعود نکرد. 

و امروز صادق محرمی در نقش پژمان جمشیدی ظاهر شد. او در نیمه اول به دلیل خطای فنی روی بازیکن حریف کارت زرد اول را گرفت. البته در آن صحنه اگر صادق محرمی خطا نمی کرد اماراتی ها صاحب یک موقعیت خوب برای گلزنی می شدند. تصور می شد صادق به خاطر کارت زردی که دریافت کرده بود نیمه دوم با احتیاط کار را دنبال کند اما  در دقیقه 49 و به دنبال یک حمله زمانی که توپ از پایش جدا شد برای دفع توپ چون توپ در حمله بود پای بازیکن حریف را زد و کارت زرد دوم را گرفت تا از زمین بازی اخراج شود. این بازی هم می توانست با نتیجه 3-0 به سود ایران تمام شود. اگر مهدی طارمی و علی قلی زاده در موقعیت های تک به تک در نیمه دوم توپ را تبدیل به گل می کردند.

صادق محرمی خوشحال ترین بازیکن تیم ملی در پایان بازی با امارات بود چون اخراج او موجب نشد تیم ملی موقعیت پیروزی در این بازی را از دست بدهد. البته با اخراج صادق محرمی اماراتی ها در نیمه دوم بیشتر از ایران صاحب توپ و میدان بودند و توپ های زیادی را روی دروازه ایران فرستادند. در مسابقه ای که پژمان جمشیدی اخراج شد تیم ملی از 3 موقعیت سه بار به گل رسید اما در بازی امروز تنها یک بار توسط مهدی طارمی به گل رسیدیم و در نیمه دوم از دست دادن موقعیت ها به اندازه اخراج صادق محرمی نمود داشت. اخراج صادق محرمی موجب احتیاط بیشتر اسکوچیچ در نیمه دوم شد تا جایی که سعید عزت الهی را از زمین بیرون کشید و احمد نورالهی را به میدان فرستاد. به این خاطر که سعید عزت الهی هم کارت زرد داشت. 

صادق محرمی بعد از تصمیم داور نقش بر زمین شد چرا که خوب می دانست دقایق سختی در انتظار تیم ملی است اما همبازیان او در برابر فشار حملات امارات ایستادگی کردند و در نهایت برنده شدند.

اخراج های ایران در بازی با امارات برای تیم ملی خوش یمن بود. و اینبار هم با اخراج صادق محرمی بازی را بردیم. با این تفاوت که صادق در پست دفاع راست به میدان رفته بود اما پژمان در پست دفاع چپ. تفاوت دیگر اینکه در زمان بازی جمشیدی ایران با وجود برد در برابر امارات در نهایت از صعود به جام جهانی باز ماند اما اینبار تیم ملی به جام جهانی صعود کرده است و حتی باید گفت نتیجه این بازی برای اماراتی ها مهم تر بود چرا که آنها به دنبال صعود به مرحله پلی آف جام جهانی هستند.