گل زودهنگام عمر خریبین در دقیقه 10 می توانست کار صعود کره را دشوار کند اما VAR به کمک تیم بنتو آمد.

اعتراض سوریه: بدون VAR کره را می‌بردیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، با وجود آغاز نسبتا امیدوارکننده سوریه و ارائه بازی قابل قبول مقابل ایران در نخستین بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی، اما آنها به عنوان نخستین تیم گروه A، از دور این پیکارها کنار رفتند تا آرزوهای تیم ملی این کشور برای کسب تجربه نخستین حضور در جام جهانی، به باد برود.

سوریه که با اتکا به مهره های کلیدی و بزرگی از جمله عمر خریبین، عمر السومة، محمود المواس، ابراهیم عالمة و... به دنبال بزرگترین دستاورد تاریخ خود بود، در راه صعود به جام جهانی ناکام بود و با وجود گذشت 8 بازی از این پیکارها، آنها تنها 2 امتیاز حاصل از 2 تساوی را به دست آورده و با 6 شکست، در قعر جدول رده بندی حضور دارند.

با این وجود، سوری ها امیدوار بودند که ایجاد تغییرات در کادرفنی تیمشان و حضور تیته رومانیایی به عنوان سرمربی جدید، بتوانند شانس حضور در پلی آف را برای خودشان زنده کنند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه سوریه با دو شکست برابر امارات و کره جنوبی، هیچ شانسی برای حضور در پلی آف را نیز ندارد.

بازیکنان تیم ملی سوریه امیدوار بودند تا برای اثبات توانایی هایشان و همچنین دفاع از اعتبار فوتبال این کشور برابر حریف قدرتمندی به نام کره جنوبی دست پر از زمین مسابقه خارج شوند و به همین دلیل در همان دقایق ابتدایی نیز کار را جدی و با حملات گسترده آغاز کردند و حتی به گل نیز رسیدند.

 

یک ضربه کاشته نزدیک به خط طولی زمین برای سوریه به دست آمد و محمد المواس پشت این توپ ایستاد. ارسال این بازیکن به روی دروازه، با ضربه عمر خریبین همراه شد و مهاجم باتجربه سوری ها موفق شد دروازه کیم سئونگ گیو را خیلی زود و در دقیقه 10 باز کند و بازیکنان این تیم نیز با امید به زنده شدن اندک شانس هایشان برای حضور در پلی آف، مشغول شادی شدند.

با این وجود، لحظه باز شدن دروازه کره جنوبی توسط کمک داوران ویدیویی مورد بازبینی قرار گرفت و بازی برای لحظاتی متوقف شد. درحالیکه بازیکنان سوریه از جمله خریبین با اضطراب زیادی منتظر مشخص شدن صحنه بررسی این گل بودند، ریوجی ساتو داور ژاپنی این دیدار در حال گفتگو با هموطنانش در اتاق VAR بود.

لحظه ای که عمر خریبین چند سانتی متری در آفساید قرار داشت و گل او توسط VAR رد شد.

پس از بررسی صحنه مشخص شد که عمر خریبین چند سانتی متری از مدافعین کره جنوبی جلوتر بوده و در منطقه آفساید قرار دارد. همین مسئله باعث شد تا ریوجی ساتو گل سوری ها را رد کرده و آفساید بازیکن سابق الهلال و فعلی الوحده را اعلام کند و سوریه بزرگترین فرصت خود برای زنده نگه داشتن امیدهایش جهت حضور در پلی آف را از دست داد.

پس از این اتفاق، کره جنوبی دو بار توسط کیم جین سو و کون چانگ هون به گل رسید و با کسب پیروزی 2 بر صفر، صعود خود به رقابت های جام جهانی 2022 قطر را قطعی کرد. بازیکنان سوریه مدعی بودند که اگر خریبین تنها چند سانتی متر عقب تر از خط دفاعی کره جنوبی قرار می گرفت، آنها می توانستند در این بازی شگفتی ساز شده و به پیروزی دست پیدا کنند. اتفاقی که به دلیل دخالت VAR رخ نداد و در ادامه نیز این شکست باعث برکناری سرمربی رومانیایی این تیم شد.