عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران، علی اکبر عیوضی از قطع بیمه تکمیلی خانواده‌‌های بازنشستگان خبر داد.

ماجرای قطع بیمه همسران بازنشستگان چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بازنشستگان کارگری به این دلیل که خدمات درمانی بیمه پایه ناکافی است مجبورند به سراغ بیمه تکمیلی بروند. به گفته عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران‌، علی اکبر عیوضی، بیمه تکمیلی بازنشستگان، کمکی است به سازمان تامین اجتماعی وگرنه باید صفر تا صد خدمات درمانی بازنشستگان به صورت رایگان باشد.

نماینده بازنشستگان از نقیصه‌ای در ارائه خدمات بیمه تکمیلی که ناشی از خطای سیستمی یا انسانی است خبر می دهد. وی در صحبت های خود تاکید کرد: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی باید به این موضوع با دقت رسیدگی کند و نگذارد بروز خطا در شعبات سازمان، حقوق بازنشستگان را خدشه‌دار سازد.

عیوضی در توضیح بیشتر می‌گوید: در روزهای گذشته بیمه تکمیلی ۶۰۰۰  نفر از همسران بازنشستگانِ سراسر کشور به دلایل نامعلوم قطع شده است؛ بازنشسته برای بستری کردن همسرش به مرکز درمانی مراجعه کرده به امید اینکه بیمه تکمیلی دارد اما ناگهان فهمیده مثلاً شش ماه است که بیمه تکمیلی قطع شده؛ بعد از مراجعه به شعب تامین اجتماعی به آن‌ها گفته شده به کانون بازنشستگان مراجعه کنید و زمانی که ما به عنوان اعضای هیات مدیره کانون با شعب تامین اجتماعی تماس گرفتیم، گفتند به دلیل خطای سیستمی، کسر از حقوق صورت نگرفته و اشتباهاً مبلغ بیمه تکمیلی کسر نشده است!

وی در پایان تاکید کرد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی باید با جدیت به این موضوع رسیدگی کند تا بعد از این شاهد اخلال در روند دریافت خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان نباشیم؛ باید پاسخ بدهند چرا شعب تامین اجتماعی چنین اشتباهی کرده‌اند و چرا به بازنشستگان هنگام مراجعه، پاسخ درستی نمی‌دهند!