آمریکا بامداد امروز در مینه‌سوتا و در دمای منفی 16 درجه میزبان هندوراس بود، دیداری که یک آبروریزی تاریخی بود.

سردترین بازی تاریخ؛ دو بازیکن هندوراس یخ کردند (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه کونکاکاف(آمریکای شمالی)، بامداد امروز چهار دیدار برگزار شد که در یکی از این دیدارها تیم ملی فوتبال کانادا در خانه السالوادور به برتری 2 بر صفر رسید و یک گام دیگر به کسب سهمیه حضور در مرحله پایانی این رقابت‌ها نزدیک شد. شاگردان جان هردمن که در این دیدار توسط آتیبا هاتچینسون (66) و جاناتان دیوید (3+90) به گل رسیدند، با این برد 25 امتیازی شدند و هم‌چنان صدرنشین هستند.

آمریکا هم در خانه خود با نتیجه 3 بر صفر هندوراس را از پیش‌ رو برداشت. وستون مک‌کنی در دقیقه 8، واکر زیمرمن در دقیقه 37 و کریستین پولیسیچ در دقیقه 67 برای آمریکا در این دیدار گلزنی کردند. مردان گِرگ برهالتر با این پیروزی 21 امتیازی شدند و جایگاه خود در رده دوم جدول را استحکام بخشیدند.

مکزیک هم به لطف گل دقیقه 80 رائول خیمنس که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، با نتیجه یک بر صفر پاناما را شکست داد. تیم تحت‌هدایت جراردو مارتینز با این برد 21 امتیازی شد و به‌خاطر تفاصل گل کمتر نسبت به آمریکا هم‌چنان در رده سوم جدول است. کاستاریکا هم در خانه جامائیکا به برتری یک بر صفر دست یافت.

از منطقه کونکاکاف سه تیم به‌طور مستقیم بلیت سفر به قطر را دریافت خواهند کرد و تیم چهارم رده‌بندی نهایی راهی پلی‌‌آف بین قاره‌ای (مصاف با نماینده اقیانوسیه) می‌شود.

تیم‌های کانادا، آمریکا ، مکزیک و پاناما فعلا در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند.

اتفاق عجیب و در نوع خود جالب بازی‌های دیشب، برگزاری بازی آمریکا و هندوراس در دمای منفی 16 درجه شهر مینه‌سوتا بود. مسئولان فوتبال آمریکا برای بالاتر بردن شانس پیروزی خود بازی را به شهر سردسیری مینه‌سوتا که در این مقطع سال دمایی همواره زیر صفر دارد، منتقل کرده بودند.

بازی در ورزشگاه آلیانس فیلد، زمانی شروع شد که دما منفی 16 بود و در پایان بازی به منفی 29 رسیده بود! این سردترین بازی تاریخ منطقه کونکاکاف بود.

هرنان داریو گومس مربی هندوراس در پایان بازی به‌شدت معترض بود و گفت:« در مورد بازی چه می‌توان گفت؟ این بازی اصلا در شرایط طبیعی برگزار نشد. واقعا عجیب است که ابرقدرتی چون آمریکا چرا برای کسب پیروزی به چنین روشی متوسل می‌شود؟ یعنی نمی‌شد بازی را به شهری با دمای عادی برای برگزاری یک بازی فوتبال منتقل کرد؟»

در بین دو نیمه لوئیس لوپز و رومل کیوتو دو بازیکن هندوراس به دلیل افت شدید دمای بدن‌شان زیر سرم رفتند و نتوانستند در نیمه دوم به میدان بروند. در نتیجه مربی مجبور شد دو تعویض اجباری انجام دهد.

بازیکنان هر دو تیم قبل از شروع بازی برای گرم کردن با مشکل مواجه بودند و البته برای آمریکایی‌ها شرایط عادی‌تر بود. حتی دستکش، کلاه و گرمکن هم افاقه نکرد و هندوراسی‌ها از سرما می لرزیدند. تنها دقایقی پس از شروع بازی بود که بازیکنان هندوراس توانستند تا حدی خود را با شرایط محیط وفق دهند و البته دو بازیکن که در عمل یخ کرده بودند، بین دو نیمه از حال رفتند.

مربی هندرواس ادامه داد:« بازیکنانم بین دو نیمه شرایط خوبی نداشتند و دو بازیکن به دلیل افت دما زیر سرم رفتند. فوتبال نباید با زجر و عذاب همراه باشد. برگزاری این بازی در چنین دمایی درست نبود. هیچ آنالیزی از این بازی نمی‌توان داشت. نمی‌توانم عملکرد تیم خودم را زیر سوال ببرم، چون شرایط بازی نداشتیم. هیچ بازیکنی در این دما نمی‌تواند توانایی‌هایش را نشان دهد. این فوتبال نیست. می‌دانم آمریکا به این سه امتیاز برای صعود نیاز داشت ولی به چه قیمتی؟»

دیوید فیتلسون خبرنگار "ESPN" هم در انتقاد از شرایط برگزاری این بازی توئیت کرد:« کونکاکاف باید از برگزاری این بازی در مینه‌سوتا جلوگیری می‌کرد. مهم‌تر از هر چیزی سلامت بازیکنان است و فدراسیون فوتبال آمریکا نیاز به چنین فاکتوری برای کسب پیروزی نداشت. این بازی مایه شرم‌ساری بود. اعتراض هندوراسی‌ها منطقی بود و هیچ دیداری در دمای زیر 11 درجه نباید برگزار شود.»

یخ‌زدگی می‌تواند باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن یا سوزش در ناحیه آسیب دیده شود. پوست هم‌چنین می‌تواند رنگ طبیعی خود را از دست بدهد، رنگ پریده یا مایل به آبی شود. سرمازدگی می‌تواند به‌طور دائم به بافت بدن آسیب برساند و در موارد شدید منجر به از دست دادن اندام شود.

داور می‌توانست با توجه به دمای پایین هوا از برگزاری بازی جلوگیری کند اما ترجیح داد مسابقه را شروع کند.