عبدالرزاق حمدالله که در یکی از جنجالی‌ترین انتقالات فوتبال عربستان از النصر راهی الاتحاد شده بود، روز گذشته یک گل جالب توجه را برای تیمش به ثمر رساند.

حمدالله به دنبال قهرمانی عربستان با الاتحاد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در شبی که الهلال در رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها در امارات حضور داشت و دیدارش با الجزیره را آغاز کرده بود، چند صد کیلومتر آن طرف‌تر و در عربستان، الاتحاد موفق شد به دهمین پیروزی متوالی خود دست یافته و قدرت خودش‌ به‌عنوان مدعی شماره یک قهرمانی این فصل از رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان‌ را به رقبا دیکته کند.

الاتحاد که با سرمربیگری کوسمین کونترای رومانیایی یکی از بهترین فصول خود را آغاز کرده است، با کسب یک پیروزی پر گل خارج از خانه مقابل ابهاء، توانست شمار امتیازات خود را به 44 رسانده و با یک بازی کمتر و 6 امتیاز اختلاف نسبت به النصر رده دومی، اصلی‌ترین نامزد کسب قهرمانی عربستان لقب بگیرد.

الاتحاد که در نقل و انتقالات زمستانی توانست یکی از جنجالی‌ترین خریدهای تاریخ فوتبال عربستان را انجام دهد، عبدالرزاق حمدالله مهاجم گلزن و مراکشی النصر را به خدمت گرفت و این بازیکن نیز که توانسته بود عنوان آقای گلی فصل قبل را از آن خود کند، در دیدار روز گذشته 2 بار برای الاتحاد موفق به گلزنی شد تا پیروزی تیمش را شیرین‌تر کند.

در حالی‌که بازی با یک گل به سود الاتحاد در جریان بود و این تیم خطر دریافت گل تساوی را حس می‌کرد، عبدالرزاق حمدالله با شلیکی دیدنی در دقیقه 79، توپ را به طاق دروازه چسباند و در ادامه نیز عبدالعزیز البیشی گل سوم را به ثمر رساند تا خیال هواداران الاتحاد بابت کسب پیروزی راحت شود.

اما نکته جالب درباره حمدالله به گل دوم او و گل چهارم الاتحاد برمی‌گردد. در وقت‌های تلف شده بازی بود که حمدالله با دریافت یک پاس خوب از رومارینیو، در دوئلی تن به تن با بیلیل ایفا مدافع تونسی ابهاء قرار گرفت و پس از تکل این بازیکن، تعادلش را از دست داد و روی زمین افتاد.

پس از این صحنه بود که خالد الطریس داور مسابقه در سوت خود دمید و با یک کارت زرد به محل برخورد رفت. در حالی‌که گزارشگر بازی و تماشاگران حاضر در استادیوم در ابتدا تصور می‌کردند که داور یک خطای پنالتی به سود الاتحاد اعلام کرده، اما قاضی میدان با تشخیص شبیه سازی حمدالله، او را با یک کارت زرد جریمه کرد.

حمدالله پس از تصمیم داور مسابقه و در حالی‌که تصمیم او را باور نداشت، با خنده‌های تلخ سر خود را گرفته بود و از داور بازی درخواست کرد تا به کنار زمین رفته و این صحنه را از طریق VAR بررسی کند. کوسمین کونترا سرمربی الاتحاد نیز در کنار رختکن تیمش، همین درخواست را از داور بازی داشت تا خالد الطریس از طریق فناوری کمک داور ویدیویی، لحظه برخورد را بررسی کند.

در این لحظات بود که داور بازی با محمد اسماعیل داور VAR در حال صحبت بود و با درخواست او، خالد الطریس به کنار زمین رفت و صحنه را مورد بررسی قرار داد. پس از بازبینی لحظه برخورد، داور بازی تصمیم خود را تغییر داد و یک خطای پنالتی را به سود الاتحاد اعلام کرد و کارت زردی که به عبدالرزاق حمدالله داده بود را پس گرفت.

خود حمدالله پشت این ضربه پنالتی ایستاد و آن را به طاق دروازه ابهاء چسباند تا الاتحاد پیروزی خود را شیرین‌تر کرده و با نتیجه 4 بر صفر از سد میزبان خود عبور کند. از زمان حضور عبدالرزاق حمدالله در الاتحاد، او 3 بار برای تیم جدیدش به میدان رفته و 3 مرتبه نیز موفق به گلزنی شده تا این بازیکن جنجالی در پی کسب عنوان قهرمانی لیگ عربستان با تیم سیاه و زردپوش‌ شهر جده باشد.