دو مدافع خوش‌نقش فوتبال ایران هم‌چنان تاوان حاشیه‌ای را می‌‎دهند که رابطه نه‌چندان خوب آنها را دچار نفرتی دوطرفه کرده است.

نفرت‌؛ هدیه یک ناشناس به قلب دفاع تیم ملی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، مویرگ‌هایی که قرار است تمام خون بدن تیم ملی را به قلب دفاع برسانند حالا تبدیل به زبانی شده‌اند که حرف می‌برند و می‌آورند تا جایی که جنگی را میان هواداران آبی و قرمز ایران به راه انداخته و سیاوش یزدانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان دو دفاع آماده این روزهای تیم ملی را در مقابل هم قرار داده است.

همه چیز با پخش شدن صدا  شروع شد. صدایی که به‌سرعت برق و باد فضای مجازی را در نوردید و زودتر از تصورات به بحث اول فوتبال ایران بدل شد. اتوبوس تیم ملی که تا آن روز ذهن کمتر کسی را به خودش مشغول می‌کرد و تنها طرح نمادین یوزپلنگ روی آن بود که مدتی توجهات رو به خودش جلب می‌کرد، ترند شد و همه در موردش صحبت می‌کنند و جوک‌ها و توییت‌های فراوانی در موردش نوشته شده و هم‌چنان ماجرا ادامه دارد.

پس از ختم به خیر شدن ماجرای مهدی طارمی و آن توییت پرحاشیه، جنجال دیگری گریبان تیم ملی را گرفت. این بار دعوت یا عدم دعوت از محمدحسین کنعانی‌زادگان بود که مشاجره جدید فوتبال ایران را در میان هواداران، کارشناسان فوتبال و حتی رسانه‌ها شکل داد و هر گروهی با اتکا به دلایلی روی مواضع خود تاکید می‌کردند.

دراین‌بین اما تصمیم‌گیرنده اصلی پیش از این‌که مراجع قضایی به این پرونده ورود کنند و حکمی بدهند، دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی بود. او که اقبالی از سوی عموم رسانه‌ها در جبهه خود نمی‌دید، ترجیح داد تیمش را با بیشترین قدرت آماده مصاف با عراق و امارات کند؛ دو دیداری که می‌توانست سریع‌ترین صعود یک تیم آسیایی را به جام جهانی رقم بزند و با پیروزی مقابل عراق همین اتفاق رخ داد؛ پس اسکوچیچ ریسک نکرد و باوجود این‌که می‌دانست قراردادن نام کنعانی‌زادگان ممکن است چه فشاری را متوجه او و تیمش کند نام این بازیکن را در فهرست دعوت‌شدگان قرارداد.

موازی با همین اتفاقات فرضیه عجیب‌وغریبی بال‌وپر گرفته بود. همان آتشی که این ماجرا به‌واسطه پیشینه کنعانی‌زادگان میان هواداران آبی و قرمز ایجاد کرده بود، رفته‌رفته پای یک بازیکن ملی دیگر را هم به این ماجرا باز کرد؛ سیاوش یزدانی، رقیب جدی کنعانی‌زادگان در قلب دفاع تیم ملی. پس بهترین فرصت برای هواخواهان افراطی دوطرف فراهم شد و برخی از پیشکسوتان هم به آن دامن زدند؛ این‌که پخش آن صدای جنجالی از طرف مدافع استقلال بوده تا از این طریق بتواند رقیب را از صحنه بیرون کند!

همین فرضیه عجیب، شاید هم خنده‌دار و دامن‌زدن به آن در فضای مجازی کافی بود تا سیاوش یزدانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان با شرایطی خاصی به اردوی تیم ملی برسند و رابطه خوبی با هم نداشته باشند. از طرفی بازی ندادن اسکوچیچ در 80 دقیقه به مدافع استقلال در روز محرومیت شجاع خلیل‌زاده مقابل امارات این رابطه را بدتر هم کرد تا جایی که فرهاد مجیدی در نشت خبری بعد از بازی استقلال و هوادار به روحیه ازدست‌رفته یزدانی اشاره کرد. اما تیر خلاص این ماجرا با مصاحبه جنجالی و غیرقابل‌انتظار یزدانی بعد از جدال 120 دقیقه‌ای با پیکان در جام حذفی زده شد؛ جایی‌که او پس از یک نمایش تحسین‌برانگیز دیگر با اعتمادبه‌نفس کامل و بی‌پرده، شدت نفرت خود از کنعانی‌زادگان را نشان داد تا مطمئن شویم این ماجرای تکان‌دهنده فوتبال ایران حالا حالاها خیال تمام شدن ندارد.

حالا بگذارید این ماجرا را از نگاه ضلع سوم این مثلث ببینیم. فردی که با انتشار یک‌صدا فارغ از این که منتسب به کنعانی‌زادگان هست یا نه، توانسته آرامش فوتبال یک کشور با هواداران میلیونی‌اش را بر هم بزند و رابطه دو بازیکن را به مرز دشمنی بکشاند!

البته یک فرضیه قابل‌باورتر هم دراین‌بین وجود دارد؛ این‌که یزدانی همان‌طور که در مصاحبه‌اش تاکید داشت و شرافتش را قسم می‌خورد، نقشی در انتشار آن صدای جنجالی نداشته و در سوی دیگر هم اگر در محفل‌های خصوصی احتمالاً اتهامی از طرف کنعانی‌زادگان به یزدانی برای پخش آن صدا زده شده، تحت‌تأثیر فضای مجازی و شیطنت اطرافیان بوده است.

محمدحسین کنعانی‌زادگان و سیاوش یزدانی در مسیری که تیم ملی باید تا حضور در مرحله گروهی جام جهانی 2022 سپری کند، دو بازیکن تأثیرگذار هستند و اصلاً هم دور از انتظار نیست که در مسابقه‌ای قلب خط دفاعی تیم ملی با حضور این دو بازیکن شکل بگیرد، اما در حال حاضر این دو بازیچه دست بازی‌گردان‌های صحنه‌ای شده‌اند که ممکن است بهترین روزهای عمر ورزشی‌شان تباه شود و به طبع آن فضای تیم ملی را هم تحت‌تأثیر قرار بدهد.

این‌ها در حالی است که ممکن است تمام این اتفاقات ناشی از یک سوءتفاهم باشد؛ سوء تفاهمی که البته تا حالا توانسته یک رابطه را به مرز نابودی بکشاند و خواسته‌های طراحانش را به‌خوبی عملی کند. همین حالا هم اسکوچیچ در دو بازی سرنوشت‌ساز مقابل کره جنوبی و لبنان که می‌تواند تأثیر بسزایی در گروه‌بندی احتمالی فوتبال ایران در جام جهانی داشته باشد، بهترین مدافع تیمش را در اختیار نخواهد داشت!