جرارد پیکه، مدافع اسپانیایی و باتجربه بارسلونا در جنجال دربی کاتالونیا در نهایت با کارت قرمز داور مواجه شد.

جوان 20 ساله و مشتی که بر سینه پیکه نشست! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا دیشب در دیداری جنجالی و پرهیجان در نهایت در خانه اسپانیول به تساوی 2-2 رضایت داد. در شرایطی که به نظر می رسید اولین باخت تیم ژاوی در سال 2022 در خانه در حال رقم خوردن است، این لوک دی یونگ بود که در دقیقه 96 موفق به باز کردن دروازه حریف شده و کار را به تساوی کشاند.

اما ثانیه های پایانی این دیدار جنجال فراوانی به همراه داشت. جرارد پیکه، مدافع پیش تاخته بارسلونا برای باز کردن دروازه حریف به سمت زمین اسپانیول حرکت می کرد که ملامد، بازیکن حریف به او ضربه زد و جرقه درگیری از همینجا آغاز شد. در واقع ملامد زمانی با شیطنت به پیکه ضربه زد که دیگر او توپ را پاس داده بود و مدافع بارسلونا به همین علت عصبی شد. در ادامه و ثانیه هایی بعد، جرارد پیکه عصبی شده و ضربه ای به گردن ملامد زد و در ادامه هم توی صورت این بازیکن رفت تا درگیری بین طرفین شدت گیرد. 

اما بازیکن اسپانیول نیز کوتاه نیامد و مشتی به جرارد پیکه زد تا دعوا در وسط زمین اوج بگیرد. در نهایت داور چاره ای جز اخراج هر دو بازیکن نداشت و در نهایت جرارد پیکه پیش از گل تساوی بارسلونا زمین را ترک کرد. پیکه برای اولین بار از ژانویه 2013 و دیدار در مقابل رئال سوسیداد، در لالیگا کارت قرمز دریافت کرد. البته به نظر می رسید درگیری و شیطنت از سوی ملامد آغاز شده و شاید جرارد پیکه مستحق اخراج در این صحنه نبوده است.

اما جنجال بعدی را رونالد آرائوخو، مدافع جوان بارسلونا درست کرد. این بازیکن بعد از اخراج جرارد پیکه به سمت نیمکت اسپانیایول رفته و با نشان دادن عدد 2، سقوط اسپانیول به دسته دوم را به این تیم خاطرنشان کرده و عصبانیت نیمکت نشینان و کادر فنی حریف را برانگیخت. البته این مدافع جوان در پایان این دیدار با انتشار پستی از هواداران اسپانیول بابت این رفتار خود عذرخواهی کرد.

البته در نهایت بارسلونا در دقیقه 96 و توسط لوک دی یونگ به گل تساوی دست یافت تا کاتالان ها خانه حریف را با یک امتیاز ترک کنند. این دیدار مطابق انتظار یک دربی همه چیز داشت؛ بارسلونا که ابتدا از اسپانیول پیش افتاده بود دو بار دروازه خود را باز شده دیده و تا آستانه شکست پیش رفت. جرارد پیکه، مدافع باتجربه و اسپانیایی بارسلونا بعد از درگیری با ملامد از زمین اخراج شد و در نهایت این لوک دی یونگ بود که توانست بارسلونا را از شکست در این دیدار حساس نجات دهد. 

جرارد پیکه با حضور در مسابقه مقابل اسپانیول به رکورد ۵۹۴ بازی با لباس بارسلونا رسیده و بالاتر از کارلس پویول، مدافع افسانه ای این تیم قرار گرفت. حالا هدف بعدی او رسیدن به رکورد 660 بازی سرجینو و قرار گرفتن در رتبه چهارم باسابقه ترین بازیکنان تاریخ بارسلونا خواهد بود. البته این رکوردشکنی برای جرارد پیکه خوش یمن نبود و او بعد از حدود 9 سال طعم اخراج در رقابت های لالیگا را چشید.