یورش جهبه های متفاوت هواداری اولین واکنش ها به هر اظهار نظری در فوتبال ایران است؛ به خصوص اگر آن صحبت یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس را نشانه رفته باشد.

طنز مجیدی و دلخوری تارتار - شما کدام سمتید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 مهدی تارتار سرمربی تیم ذوب آهن پس از بازی استقلال و صحبت های فرهاد مجیدی در گفتگویی با "ورزش سه" از رفتار هم‌بازی جوان و سابقش در تیم بهمن تهران در دهه ۱۳۷۰ انتقاد. فرهاد مجیدی در پاسخ به حرف های تارتار در نشست مطبوعاتی بعد از بازی استقلال که گفته بود ۹۰ دقیقه توپ دست ما بود، گفته بود می‌توانند توپ را با خودشان به اصفهان ببرند.

این جمله ژوزه مورینیو سرمربی وقت تیم منچستر یونایتد بود که در پاسخ به مالکیت توپ بیشتر و ۷۰ درصدی منچسترسیتی و تیم پپ گواردیولا گفته بود آنها می‌توانند توپ را به خانه‌شان ببرند و به زبان آمدن این‌ جمله از فرهاد مجیدی باعث شد که هم باشگاه ذوب آهن و هم مهدی تارتار واکنشی نسبتا تند نسبت به مجیدی نشان بدهند.

 در ابتدا به نظر نمی‌آمد صحبت های مجیدی چندان هم واکنش برانگیز باشد و با توجه به لحن شوخ طبعانه ای که فرهاد در انتهای نشست مطبوعاتی داشت به نظر کلیت ماجرا یک شوخی ساده بود نه یک بی احترامی بزرگ و برخورنده به ذوبی ها که از دست مجیدی عصبانی هستند.

نکته مهم اینکه علی الاصول در نشست های مطبوعاتی مربیان فوتبال ایران رو به حرف های کلیشه ای می‌آورند و اغلب به گزارش بازی انجام شده می‌پردازند و شاید تنها در شرایطی که اشتباهات داوری شدید یا موضع گیری های بیرون از زمین به این اشخاص اتفاق افتاده باشد آنها لب به سخن بگشایند و حرف هایی بزنند که حواس فوتبال ایران را به خود معطوف کند.

در این مورد خاص کلیت موضوع چیز چندان غیر پسندیده ای نیست و با کمی سختگیری می‌شود گفت مجیدی یک کری ریز برای مهدی تارتار خوانده اما تارتار در جواب موضوع را جدی تر گرفته و مسائل را به جایی برده که از نظر شخصیتی نیز سرمربی آبی ها را زیر سوال ببرد.

تارتار در این باره گفته است: برای من مهمترین چیز شخصیت هرکسی است و واقعا همیشه وقتی بازی تمام شده، من رفتم با سرمربی تیم حریف دست دادم و محترمانه برخورد کردم و در صحبت هم همینطوری بوده. شخصیت سرمربی باید به تیمی که تحت هدایت اوست، بخورد و متاسفانه در برخی از تیم‌های لیگ برتر چنین چیزی دیده نمی‌شود.

نکته اینجاست که کلیت ماجرا و آنچه باید در محیط رقابتی یک دوره رقابت باشگاهی اتفاق بیفتد این است که همه چیز مبتنی بر سرگرمی باشد و در چنین محیطی حتی تقابل ها و دشمنی ها نیز دیدنی و جالب می‌شود؛ همانطور که در بسیاری از رقابت های تیم های کشورهای صاحب فوتبال چنین اتفاقی رخ می‌دهد. اما در ایران اصولا واکنش ها با ورود جریان های هواداری به سمتی می‌رود که خشونتی پنهان و آمیخته به تحقیر از زیر هر اظهار نظری بیرون می‌زند.

حالا که صحبت باز شد و فرصت بحث در گرفت خوب است که نظر شما را هم در این زمینه بدانیم. اینکه آیا صحبت های فرهاد مجیدی در پایان بازی ذوب آهن و عبارت مورد استفاده او از نظر شما تحقیر آمیز بوده یا صرفا یک نکته بینی و شوخی با نمک که می‌شود با آن خندید.

در عین حال آیا از نظر شما کار مهدی تارتار در جواب به فرهاد مجیدی زیاده روی بوده یا صرفا یک گلایه یک مربی با تجربه که انتظار احترام بیشتری از سوی یک مربی جوان تر از خود داشته است.