پنالتی هم جزئی از بازی است و تصور نکنید که گل‌کردن پنالتی راحت است. من در جریان بازی هم گل می‌زنم و حساسیتی در این زمینه ندارم

گادوین منشا:هدف من 21 گل در این فصل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه ، فصل گذشته که به پایان رسید، برخی رسانه‌ها خبر دادند که گادوین منشا برای همیشه فوتبال ایران را ترک کرده و دیگر قرار نیست در لیگ برتر بازی کند. این بازیکن اما دوباره راهی ایران شد و این بار پیراهن مس رفسنجان را بر تن کرد. این در حالی است که منشا ابتدا با مسئولان آلومینیوم اراک مذاکره کرده بود ولی بعد از ورود به ایران با مسئولان مس به توافق رسید. حالا محمد ربیعی از داشتن مهاجمی مثل منشا در خط حمله بسیار خوشحال است، این بازیکن هم‌اکنون با 11گل زده در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ قرار دارد و امیدوار است با ادامه این روند عنوان آقای گلی لیگ را به‌دست بیاورد. منشا درخصوص نتایج خوب مس در لیگ برتر، عملکرد خودش و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داده

است.

 گادوین، ابتدا در مورد وضعیت مس در لیگ برتر صحبت کن.

خوشبختانه شرایط تیم خوب است و ما نتایج خوبی گرفتیم. الان در رده چهارم جدول قرار داریم و این نشان می‌دهد که عملکرد قابل‌قبولی داشتیم.

خودت فکر می‌کردی اینقدر خوب نتیجه بگیرید؟

در فوتبال که چیزی قابل پیش‌بینی نیست و نتایج خوب و بد برای هر تیمی ممکن است اتفاق بیفتد. اگر دقت کنید تیم ما یک روند صعودی از ابتدای فصل داشت و اگر بدشانس نبودیم، حتی می‌توانستیم بیشتر امتیاز بگیریم.

 داورها در این فصل برای تیم شما پنالتی‌های زیادی گرفتند و این موضوع حساسیت‌هایی را در مورد مس رفسنجان ایجاد کرده است. در این خصوص چه صحبتی داری؟

عملکرد داورها مشخص است و من نباید در این مورد صحبت کنم. وقتی آنها می‌بینند که پنالتی رخ داده، پس تصمیم خودشان را می‌‌گیرند و آنطور که من می‌دانم همه این پنالتی‌ها هم توسط کارشناسان داوری درست تشخیص داده شده است. ما قدرت تهاجمی خوبی داریم و این طبیعی است که موقعیت گل ایجاد کنیم و در بعضی از بازی‌ها هم پنالتی به‌دست بیاوریم.

 تا الان 11گل زده‌ای. قبول داری زدن پنالتی‌ها‌ هم به تو کمک کرده که در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ قرار بگیری؟

پنالتی هم جزئی از بازی است و تصور نکنید که گل‌کردن پنالتی راحت است. من در جریان بازی هم گل می‌زنم و حساسیتی در این زمینه ندارم. مهم این است که وظایف خودم را در زمین مسابقه به بهترین شکل انجام بدهم، حالا گل بزنم یا اینکه پاس گل بدهم چندان تفاوتی ندارد و موفقیت تیم از هر چیزی مهم‌تر است.

یامگا با 8گل و پریرا با 7گل در تعقیب تو هستند. فکر می‌کنی آنها تهدید جدی برای کسب عنوان آقای گلی توسط تو باشند؟

ذات فوتبال رقابت‌کردن است. این رقابت هم تیمی است و هم فردی. همه تیم‌ها دنبال موفقیت و نتیجه‌گرفتن هستند و عملکرد بازیکنان هم نقش مهمی دارد. من کار خودم را انجام می‌دهم و هدفم این است که روی وظایف خودم به بهترین شکل تمرکز کنم.

پیش‌‌بینی می‌کنی تا پایان مسابقات چند گل برای مس بزنی؟

پیش‌بینی خیلی سخت است ولی دوست دارم این آمار را بازی به بازی بهتر کنم. می‌خواهم تا پایان لیگ 21گل برای مس بزنم ولی اینکه کمتر یا بیشتر بزنم، واقعا مشخص نیست. امیدوارم تا پایان لیگ اتفاقات خوبی برای من و مس رخ دهد.

فکر می‌کنی مس برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا چقدر شانس داشته باشد؟

رقابت خیلی سخت و فشرده است و می‌بینید که در همه رده‌های جدول تیم‌ها فاصله کمی با هم دارند. ما بازی به بازی جلو می‌رویم و دوست داریم این روند مثبت را ادامه داده و در پایان لیگ یک اتفاق بزرگ را رقم بزنیم.

 در مورد بازی بعدی با فولاد خوزستان چه صحبتی داری؟

همه بازی‌ها سخت است و در لیگ برتر بازی آسان نداریم، خصوصا در نیم‌فصل دوم. فولاد هم تیم بسیار خوبی است و در سوپرجام هم قهرمان شد. فولاد بازیکنان خوب و باکیفیتی را هم به تیمش اضافه کرده و بازی آسانی نداریم. البته ما میزبان هستیم و به چیزی جز گرفتن 3امتیاز فکر نمی‌کنیم.

 فکر می‌‌کنی از بین سپاهان، پرسپولیس و استقلال کدام تیم شانس اول قهرمانی است؟

هر 3تیم برای قهرمان‌شدن اکثر فاکتورها را دارند ولی اتفاقات و اشتباهات در نهایت تیم قهرمان را مشخص می‌کند. استقلال فعلا شکستی نداشته و نتایج خوبی گرفته است ولی پرسپولیس و سپاهان هم 2 رقیب جدی برای استقلال هستند. از نظر من پیش‌بینی سخت است، باید دید کدام‌یک از این تیم‌ها در بازی‌های بعدی کمترین اشتباه را خواهند داشت.

 چند سال است که در فوتبال ایران بازی می‌کنی. از نظر تو بهترین مهاجم ایران چه‌کسی است؟

من سردار آزمون را انتخاب می‌کنم. او بهترین مهاجم فوتبال ایران است و چند سال است که در یک سطح بالا فوتبال بازی می‌کند و سال به سال هم پیشرفت کرده است.

راستی الگوی تو در بین مهاجمان مطرح خارجی چه‌کسی است؟

لواندوفسکی مهاجم بایرن‌مونیخ الگوی من است.