ایرنا | نماینده مردم بابلسر گفت: بد عهدی‌های ۱+۴ موجب شد ، ایران معطل روابط با غرب نماند و برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان و بلوک شرق برنامه‌ریزی کند.

نماینده مجلس: ایران معطل غرب نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«علی اصغر باقرزاده» در مورد سیاست خارجی دولت سیزدهم و نگاه به شرق گفت:سیاست خارجی «نه شرقی، نه غربی»جمهوری اسلامی بدین معنا نیست که ما با  هیچ کدام از این کشورها ارتباط نداشته باشیم، ایران برای تامین منافع ملت و بر پایه حفظ استقلال و عزت ایران اسلامی  با همه کشورها بجز رژیم غاصب صهیونیستی ارتباط سیاسی و اقتصادی دارد.

نماینده مردم بابلسر گفت: بدعهدی‌های کشورهای غربی نسبت به جمهوری اسلامی و نگاه سلطه‌طلبی آنها، موجب شد که ایران  معطل روابط با غرب نماند  و برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان و بلوک شرق برنامه‌ریزی کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان داشت: برای تامین منافع ملی کشورمان نباید توسعه روابط اقتصادی و سیاسی کشور به یک یا  چند کشور خلاصه شود باید نگاهمان به منطقه  وکشورهای همسایه باشد زیرا اشتراکات فرهنگی  زیادی بین ایران و کشورهای منطقه وجود دارد و بازار اقتصادی خوبی برای رونق صادرات و واردات کشور در منطقه وجود دارد.

باقرزاده افزود: روسیه و کشورهای حوزه اوراسیا استعداد خوبی برای مبادلات تجاری ایران دارند البته  این بدین معنا نیست که  ما اساساً از غرب جدا شویم اگر ۱+۴ هم در برخورد با ایران صادقانه رفتار کند و به منافع ملی و عزت ایران توجه کنند با آنها هم روابط خوبی خواهیم داشت.

وی افزود: مطرح کردن این موضوع که ایران فقط با کشورهای حوزه شرق ارتباط دارد و خواهان رابطه با کشورهای غربی نیست یک مغلطه سیاسی است، غربگرایان با ارائه این تحلیل‌ها مانع توسعه روابط ایران با کشورهای حوزه شرق شده‌اند.

نماینده مردم بابلسر با بیان اینکه  ایران خواهان روابطه دوستانه با همه کشورها است، گفت: ما باحفظ کرامت انسانی و تامین منافع ملی، خواهان توسعه روابط با همه کشورهای دنیا هستیم و هیچ خط و مرزی برای روابط قائل نیستیم که بخواهیم با کشورهای شرقی ارتباط داشته باشیم و یا  اینکه رابطه خود را با کشورهای غربی قطع کنیم.

باقر زاده سیاست های کلی دولت سیزدهم در تعامل با همسایگان را مثبت ارزیابی کرد و گفت:دولت سیزدهم در چشم انداز سیاست خارجی خود  فقط به یک منطقه بسنده نکرد و خواهان توسعه روابط عزتمندانه  با همه کشورهاست.

وی با بیان اینکه  هنوز کمیسیون های تخصصی در مورد قرارداد ۲۵ ساله ایران و  چین به نقطه نظر نهایی نرسیدند، گفت: چین  اقتصاد برتر دنیاست و پیش بینی می شود در سال های آینده  آمریکا را عقب خواهد راند قطعا تدوین اینگونه قراردادهای به نفع آینده کشور است و باید به متن و نگارش اینگونه تفاهم نامه ها  توجه شود زیرا تامین کننده منافع ملی کشور است.