عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به تذکر بودجه‌ای رهبر معظم انقلاب به مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق تکالیف بانک‌ها را تعدیل می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جعفر قادری روز چهارشنبه در گفت وگویی در واکنش به قرائت نامه رهبر انقلاب خطاب به مجلس مبنی بر لزوم تعدیل مصوبات کمیسیون تلفیق پیرامون تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها گفت: رییس کل بانک مرکزی در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب نسبت به برخی مصوبات کمیسیون تلفیق انتقاد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مورد مصوبات الحاقی به لایحه بودجه از سوی کمیسیون تلفیق که مورد انتقاد رییس کل بانک مرکزی قرار گرفته است اظهار داشت: در یکی پیشنهادات کمیسیون تلفیق مصوب شد که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در ماده ۵۶ تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های عمرانی پرداخت شود، در تبصره ۱۶ نیز تسهیلات قابل توجه بانکی به دولت تحمیل شده است.

وی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق با توجه به نامه رهبر معظم انقلاب این مصوبات را اصلاح می کند.

قادری در خصوص این مصوبات گفت: در بودجه هر سال چنین پیشنهاداتی از سوی نمایندگان به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود، گاهی اوقات دولت در کمیسیون تلفیق تلاش می‌کند و اجازه الحاق چنین بندهایی را به لایحه بودجه نمی‌دهد، گاهی نیز نمی‌تواند.

وی اظهار داشت: کمیسیون تلفیق نشستی را به منظور ایجاد اصلاح در مصوبه خود در مورد تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها برگزار می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: در این جلسه تکالیف در نظر گرفته شده برای بانک ها به منظور ارائه تسهیلات در موارد مختلف، تعدیل خواهد شد.

منبع: ایرنا