استقلال با پیروزی در برابر فجر سپاسی شمار امتیازات خود را به عدد 47 رساند و با توجه به تساوی پرسپولیس در برابر گل گهر در سیرجان 5 امتیاز از رقیب دیرینه پیشی گرفت.

آمار؛ استقلال زیبا بازی می کند یا نه ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در حالی هفته هاست بر صدر جدول تکیه زده که تنها تیم بدون شکست مسابقات به حساب می آید و از سویی عنوان بهترین خط دفاعی با 6 گل خورده و بهترین خط حمله با 29 گل زده به همراه مس رفسنجان را در اختیار دارد.

یکی از نقدهایی که گاها به تیم فرهاد مجیدی می شد این بود که استقلال زیبا بازی نمی کند اما آمار ثبت شده از سوی سایت آنالیز یازده نت در بازی با فجر سپاسی نشان می دهد استقلال در فاز تهاجمی هم یک تیم خوب است. در بازی با فجر سپاسی استقلال در 60 درصد از زمان بازی صاحب توپ و میدان بوده. 20 شوت به سمت دروازه فجر سپاسی زده و 7 موقعیت گل ایجاد کرده و صاحب 9 ضربه کرنر شده و در جریان بازی 11 بار روی دروازه حریف سانتر کرده است. همه این آمارها نشان از بازی تهاجمی شاگردان فرهاد مجیدی در بازی با فجر سپاسی داشته. البته می توان مدعی شد نتیجه ای که استقلال در بازی با فجر سپاسی به دست آورد یک پیروزی خفیف بود. آنهم در برابر 7 موقعیت گلی که به دست آورد.

استقلال زیبا بازی نمی کند؛ این نقد دیگر به تیم فرهاد مجیدی وارد نیست. هر تیمی سبک خاصی از بازی را با توجه به توانمندی بازیکنان به خود می گیرد و استقلال هم ازاین قاعده مستثنی نیست. استقلال مبتنی بر توان تهاجمی بازی می کند و به همین بهانه هم تهاجمی ترین تیم لیگ برتر به حساب می آید و از سویی باید به همه تیم ها حق داد گاهی برای امتیاز گیری به شیوه ای بازی کنند که از نگاه تماشاگر زیبا نباشد. این یکی از جملات ماگات سرمربی اسبق بایرن مونیخ است که قبلا گفته بود گاهی برای امتیاز گیری مجبور می شوی به گونه ای بازی کنی که خبرنگار و تماشاگر از آن لذت نبرد.آبی ها مانند هر تیمی برای امتیاز بازی می کنند و همه تیم ها از جمله استقلال سیاست هم چاشنی بازی اشان است. به این خاطر که در پایان مهمترین موضوع برای هر تیم کسب امتیاز است. مهمترین عامل موفقیت استقلال تا پایان هفته نوزدهم که موجب تداوم حضور این تیم در صدر جدول شده این بوده که بعد از انتقادها به شیوه بازی استقلال کادر فنی و هم چنین بازیکنان در پس تغییر خود و ارایه بازی برای دلخوشی منتقدین بر نیامدند و راه خود را ادامه دادند. البته که در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد. استقلال فعلا و تا پایان هفته نوزدهم صدرنشین لیگ برتر است و 11 هفته به پایان مسابقات باقی مانده است و در 11 هفته باقی مانده امکان بروز هر اتفاقی وجود دارد.

آنچه که الان می شود بر آن تاکید داشت که استقلالی ها بیش از 400 بار در جریان بازی بهم پاس می دهند. شوت می زنند. صاحب ضربه کرنر می شوند. سانتر می کنند. در نبردهای هوایی و توپ گیری موفق هستند. شانس گل های متعددی ایجاد می کنند. بازی درگیرانه ای دارند چون تعداد خطاهایشان بالاست و ... این هم می تواند به یک بازی زیبا تعبیر شود و هم نه و هر کس از زاویه خود به سبک بازی استقلال نگاه می کند. اما در پایان مهم تابلوی نتایج و جدول رده بندی مسابقات است.