وویچک شزنی، دروازه بان لهستانی یوونتوس، واکنش تندی به اتفاقات اخیر و حمله روسیه به اوکراین نشان داد.

بیانیه  تند گلر یووه درباره حمله روسیه به اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال لهستان صبح امروز اعلام کرد که برنامه ای برای بازی با روسیه در پی حمله اخیر به اوکراین ندارد. این تصمیم مورد حمایت بازیکنان قرار گرفته است و ستاره‌هایی مانند روبرت لواندوفسکی و حالا وویچک شزنی از این تصمیم حمایت می کنند.

در همین راستا وویچک شزنی، دروازه بان لهستانی یوونتوس، بیانیه ای در باره اتفاقات رخ داده منتشر کرده که در آن آمده است: "همسرم در اوکراین به دنیا آمد، خون اوکراینی در رگ های پسرم جاری است، بخشی از خانواده ما هنوز در اوکراین هستند، بسیاری از کارگران من اوکراینی هستند و همه آنها انسان های بزرگی هستند. دیدن درد و رنج در چهره آنها و ترس برای کشورشان به من می فهماند که نمی توانم بی‌تفاوت باشم و وانمود کنم که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

زمانی که پوتین تصمیم به حمله به اوکراین گرفت، نه تنها به اوکراین، بلکه علیه تمام ارزش‌هایی که اروپا برای آن دفاع می‌کند، اعلان جنگ کرد.  آزادی، استقلال اما بیشتر از همه صلح. قرار بود در 26 مارس در دیدار پلی آف جام جهانی 2022 قطر به مصاف روسیه برویم. و اگرچه هنگام نوشتن این مطلب دلم می شکند، اما وجدانم نمی گذارد بازی کنم. نماینده کشور بودن بزرگترین افتخار در دوران فوتبال است اما همچنان یک انتخاب است. من از بازی با بازیکنانی که ارزش ها و اصول روسیه را تایید می کنند، امتناع می کنم.

من از ایستادن در زمین با پوشیدن رنگ‌های کشورم و گوش دادن به سرود ملی روسیه امتناع می‌کنم. من از شرکت در مسابقات ورزشی که اقدامات دولت روسیه را مشروعیت می بخشد، امتناع می کنم. می‌دانم که تأثیر من ممکن است فقط نمادین باشد، اما از فیفا و یوفا می‌خواهم که اقداماتی انجام دهند و فدراسیون روسیه را در قبال اقدامات خود مسئول بدانند."