ایرنا - سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست در اطلاعیه ای اعلام کرد که در نخستین روز از شروع وضعیت اضطراری در اوکراین با هدف کمک به هموطنان ایرانی، اقدام به تشکیل ستاد حمایت و پیگیری از آنان کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مجارستان که شنبه شب انتشار یافته آمده است: سفیر کشورمان بعنوان رئیس این ستاد با هدف تسهیل عبور هموطنان از مجارستان و بازگشت آنان به کشورمان با مقامات وزارت خارجه محل دیدار و گفت وگو کرد و در پی هماهنگی های انجام شده، دکتر امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه مجارستان با هدف کمک و ارائه تسهیلات به هموطنان عزیر ایرانی برای بازگشت سریعتر به کشورمان از طریق خاک مجارستان گفتگوی تلفنی کردند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: بر همین اساس مقامات مجارستانی ضمن اعلام آمادگی جهت کمک به هموطنان ایرانی در بازگشت به کشور اعلام کردند کلیه اتباع ایرانی بدون نیاز به روادید مجارستان و صرفا با داشتن گذرنامه معتبر و ارائه کارت اقامت قانونی در اوکراین، برای بازگشت به کشور می توانند وارد خاک مجارستان شوند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مجارستان افزود: این سفارت آمادگی کامل دارد تا با انجام هماهنگی های لازم مقدمات بازگشت هموطنان مقیم اوکراین را به کشور از طریق خاک مجارستان فراهم کند.

به گزارش ایرنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه شنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی تصریح کرد: تعداد کمی از ایرانیان در کی‌یف باقی مانده‌اند، که در مناطق امنی اسکان داده شده‌اند.

وی افزود: تا به این لحظه مشکلی گزارش نشده است، نگرانی‌هایی وجود داشته که سعی شده رفع شوند.