گل محمدی از داوران درخواست کرد که با شجاعت بیشتری سوت بزنند و تحت تاثیر نیمکتها قرار نگیرند.

گل محمدی: 20 بازیکن خواستم اما هیچ کدام را نخریدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با مس رفسنجان حضور یافت و در مورد این بازی گفت: باید نتیجه بازی قبلی را سریع جبران کنیم و می‌دانیم شرایط طوری است که اگر می‌خواهیم قهرمان شویم، درصد بالایی از بازیهای آینده را باید ببریم. ما خودمان را آماده این بازی کردیم و باتوجه به بازی سختی که در بازی قبلی داشتیم، سعی کردیم در این چند تمرین بیشتر ریکاوری کنیم و از لحاظ روحی یا بدنی آماده بازی شویم.

او در مورد تیم مس اظهار داشت: آنها جزو تیمهای خوب لیگ برتر هستند و نتایجی که گرفتند نشان می‌دهد که تیم خوب و باکیفیتی هستند که کار را برایمان سخت خواهد کرد. باید به یک چیز توجه کنیم و هدفمان سه امتیاز باشد. تلاش و تمرکز زیاد می‌تواند به ما کمک زیادی کند و انشالله فردا سه امتیاز خانگی را کسب کنیم و از اهمیت این سه امتیاز آگاه هستیم. باید خیلی تلاش کنیم و بجنگیم و بدویم و امیدوارم بازی خوبی را انجام دهیم و با گرفتن حداکثر امتیاز زمین را ترک کنیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد تغییر در تقویم آسیا و لیگ قهرمانان توضیح داد: ما وقتی در لیگ تلاش می‌کنیم و زحمت میکشیم، برای این است که به آسیا برویم و آنجا دیده شویم و یک سطح بالاتری از فوتبال را تجربه کنیم. این چیزی است که همه دوست دارند و باتوجه به کیفیت بالای مسابقات، این روند باعث بهبودی و اعتبار بیشتر باشگاه و بازیکنان خواهد شد وباعث پیشرفت می‌شود. اینکه متاسفانه سال بعد سهمیه‌ای برای لیگ قهرمانان نداریم، خبر خوبی برای فوتبال ما نیست و فکر می‌کنم فقط برای جایگاه و قهرمانی در لیگ برتر تلاش و مبارزه کنیم.

یحیی درباره مهاجم ازبک پرسپولیس و آمار نامطلوبش اظهار داشت: فکر نکنم آمار بدی داشته باشد و در هر صورت بازیکن جوانی است که به تیم ملی ازبکستان هم دعوت شده. گزینه‌هایی که داشتیم گرفتنشان سخت بود یا اینکه مسائل مالی زیادی را روی دست باشگاه می‌ذاشت. برخی را هم می‌شد جذب کنیم اما این اتفاق رخ نداد و سهل انگاری کردیم و بیشتر به خاطر مشکل مالی باشگاه بود که دلیل اصلی ناکامی در خرید مهاجم شد. واقعا بدهکاری و پنجره بسته کار باشگاه را سخت کرد اما اگر از همان لیستی که پارسال تا حالا 20 بازیکن را خواستم و یکی جذب نشد، یک مقدار تلاش بیشتری می‌شد، می‌توانستیم بازیکنان باکیفیت تری را بخریم.

وی افزود: اما در شرایطی که حالا هستیم، باید تیم را تقویت کنیم. بازیکنانی که بیرون هستند، یا مصدوم‌اند یا کیفیت خوبی ندارند و بدون تیم هستند و شش ماه بازی نکردند. فکر نکنم خرید این بازیکنان کمکی به تیم کند اما خوبی این بازیکن این است که جوان است، امسال بازی کرده و به تیم ملی دعوت شده اما اینکه تجربه بازی در تیمهای بزرگ را ندارد، قبول دارم و باید بیاید ببینیم وضعیتش چطور است. مجبور بودیم باتوجه به مصدومیت بازیکنانمان، یک بازیکن جذب کنیم. باید شرایط مالی باشگاه را در نظر بگیریم و به این جمع بندی رسیدیم بازیکن جذب کنیم.

سرمربی قرمزها درباره ماجرای سربازی و صحبت‌های مدیران پرسپولیس و استقلال علیه یکدیگر عنوان کرد: باشگاه ما که اصلا وارد این مسائل نشد. بحث هواداری ارتباطی به باشگاه ندارد و از طرف باشگاه، سرمربی و بازیکنان هیچ اظهارنظری پیدا نمی‌کنید. ما نسبت به این موضوع موضع‌گیری نکردیم و خودمان انقدر مشکل داریم که تمرکزمان باید روی کار خودمان باشد. اینکه نسبت به سایر تیمها چه اتفاقی رخ می‎‌دهد، باعث توجه ما نمی‌شود. ما سعی کردیم تمام توجه و تمرکزمان روی کار خودمان باشد و ما این کار را کردیم که فکر می‌کنم درست هم بود.

گل‌محمدی راجع به خصوصی سازی سرخابی‌ها گفت: این خصوصی سازی باید زودتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد و کار به اینجا نمی‌رسید که پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف بشوند. اگر این اتفاق چند سال پیش رخ می‌داد، این مشکلات دیگر وجود نداشت. در مجموع این مسئله و کاری که انجام خواهد شد، به نفع باشگاه است و بخش زیادی از مشکلات مالی باشگاه را حل خواهد کرد.

وی درباره آمادگی حامد لک توضیح داد: برای هر بازیکنی به نظرم یک دوران افتی وجود دارد و یک دوران خوب. ممکن است این برای هر بازیکنی اتفاق بیفتد و کاری که بازیکنان و مربیان در اینجور مواقع باید انجام دهند، تلاش و تمرین و تمرکز است و این کمک می‌کند که از این شرایط خارج شوند. بالاخره وقتی در تیم پرسپولیس بازی می‌کنی، به حق است. من همیشه از انتظار زیاد استقبال کرده و می‌کنم. همه ما باید نسبت به انتظارات بیشتر تلاش کنیم و این کاری است که یک مربی و بازیکن بایدانجام دهد.

یحیی در مورد اظهارات پروین در مورد حمایت از درویش و اینکه گفته بود آقای گل‌محمدی خیلی ناله می‌کند، گفت: چه بگویم؟ بگذارید من دقیق این صحبت را بخوانم و زیاد اطلاعی در مورد صحبتهای ایشان ندارم. می‌دانم او دلسوز باشگاه بوده و هست و یکی از اسطوره‌های پرسپولیس است و نسبت به صحبت‌هایش توجه خاصی داریم. باید حرفهای او را بخوانم و خبر ندارم که چه گفته. ایشان از بزرگان باشگاه ما بوده و هست.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا جذب بازیکن در گرو آمادگی او در تمرین است یا خیر؟ عنوان کرد: از لحاظ فنی باید تائید شود اما مشکلاتی در زمینه صدور آی تی سی و رضایت نامه وجود داشت و من به باشگاه اعلام کردم که خیلی دقیق و موشکافانه مدارک را بررسی کنند و قرار شد از فدراسیون و باشگاه استعلام بگیریم و اگر مدارک دقیق باشد، همکاری را ادامه خواهیم داد.

گل‌محمدی درباره اینکه آیا به رنگ آبی حساسیت دارد، گفت: همه رنگها رنگ خداست.

وی با اشاره به آمار پنالتی گیری بازیکنان مس رفسنجان خطاب به داوران صحبتهایی را انجام داد: بازیکنان تکنیکی از عواملی هستند که می‌توانند پنالتی بگیرند و ما باید خیلی مراقب باشیم. بحث داوری هم هست و من از داوران می‌خواهم در این هفته‌ها با شجاعت بیشتری سوت بزنند و این می‌تواند خیلی به داوران کمک کند. امیدوارم در ادامه راه موفق باشند و شرایطی که برایشان وجود دارد بسیار دشوار است؛ بدون وی ای آر و کمک داور پشت دروازه. من پیشنهاد می‌دهم از کمک داوران پشت دروازه استفاده کنند و این کمک خوبی به داوران می‌کند. انشالله شاهد قضاوت‌های خوب باشیم و تحت تاثیر نیمکتها قرار نگیرند. متاسفانه به خاطر نبود تماشاچی، تیمها یاد گرفتند که با نفرات روی نیمکت و سکو شلوغ کاری می‌کنند و پوئن می‌گیرند. متاسفانه بعضی داوران تحت تاثیر این مسائل قرار می‌گیرند. از داوران می‌خواهم با شجاعت و دوندگی بالا، کیفیت داوری ایران را نشان بدهند.

او در پایان راجع به دو قطبی پرسپولیس و استقلال در لیگ عنوان کرد: من قبلا درباره لیگ برتر صحبت کردم و گفتم دوی ماراتن است و باید تا لحظه آخر بدوی و تسلیم نشوی و فکر کنم بازیهای آخر لیگ تعیین کننده قهرمان خواهد بود. هفته‌های زیادی مانده و تنها چیزی که اهمیت دارد، بازی ما در هفته پایانی است.