جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در نقطه عطف مذاکرات هسته ای قرار داریم و باید تصمیم مهمی گرفته شود. کمیسیون از آقای وزیر دعوت کردند و ایشان تشریف آوردند و گزارش خودشان را صادقانه و سازنده ارائه کرد. نمایندگان نظرها و نقدهای خود را مطرح کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در نقطه عطف مذاکرات هسته ای قرار داریم و باید تصمیم مهمی گرفته شود. کمیسیون از آقای وزیر دعوت کردند و ایشان تشریف آوردند و گزارش خودشان را صادقانه و سازنده ارائه کرد. نمایندگان نظرها و نقدهای خود را مطرح کردند.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ظهر امروز و پس از جلسه این کمیسیون با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران، گفت: مجلس به نمایندگی از ملت بزرگ ایران نسبت به موضوع مهمی که مذاکرات است دغدغه مندی دارد و محافظ قانون مترقی‌ای است که در سال گذشته با عنوان قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم هاست، تصویب شد و خطوط قرمزی را برای خودش ترسیم کرده که در جلسات متعددی که قبل از این هم ما با آقای باقری و وزیر امور خارجه داشتیم، مطرح کرده است.

وی ادامه داد: در نقطه عطف مذاکرات هسته ای قرار داریم و باید تصمیم مهمی گرفته شود. کمیسیون از آقای وزیر دعوت کردند و ایشان تشریف آوردند و گزارش خودشان را صادقانه و سازنده ارائه کرد. نمایندگان نظرها و نقدهای خود را مطرح کردند.

جلال زاده همچنین اظهار داشت: نظرهای مجلس با وزارت امور خارجه اختلاف چندانی نداشت. در مذاکرات به دنبال انتفاع حداکثری اقتصادی در معیشت مردم و حفظ توانمندی‌های هسته‌ای کشور هستیم ک هالحمدلله در گزارش آفای وزیر این ها موجود بود و نشان داد که مجلس و دولت دغدغه های مشترکی دارند.

وی تاکید کرد: مجلس لحظه به لحظه مذاکرات را رصد می‌کند و گزارش می گیرد و هر کجا احساس کند مذاکرات با منافع ملت زاویه دارد، قطعاً وظیفه‌اش را انجام خواهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اکنون مجلس چون توافقی حاصل نشده، تنها به وظیفه نظارتی اش به نمایندگی از ملت عمل می‌کند. از سیاست های درست پیش گرفته شده در مذاکرات حمایت می کنیم و از آنسو نقدها و نکاتمان را امروز به وزیر امور خارجه منتقل کردیم که حتما باید این خطوط قرمز رعایت شود.

وی افزود: ما زیر ضرب الاجل مذاکره نمی‌کنیم و مجلس این را به امیرعبداللهیان منتقل کرد. خط قرمز ما انتفاع اقتصادی و حفظ توانمندی های هسته ای جمهوری اسلامی است.

جلال زاده در پایان عنوان کرد: من نمی توانم مانند آقای خطیب زاده درصد آماده شدن پیش نویس را اعلام کنم. بخش هایی از توافق که برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است باقی مانده است. آقای باقری در دور جدید مذاکرات نسبت به خط قرمزها گفت‌وگو می کند.