در روز بد خط دفاعی شهر خودرو، شاگردان مهدی تارتار با فرصت‌طلبی و ارائه یک نمایش برتر موفق به کسب 3 امتیاز خانگی شدند.

ذوب‌آهن 2 - شهر خودرو 1؛ خروج از بحران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" یکی از تقابل‌های مهم هفته بیستم میان دو تیم بحران‌زده فوتبال ایران برگزار می‌شد؛ ذوب‌آهن بعد از 6 هفته ناکامی در کسب پیروزی، در خانه به دنبال کسب 3 امتیاز بود و در مقابل، شهر خودرو برای فرار از قعرجدول به پیروزی بیرون از خانه در اصفهان نیاز داشت.

دو تیم با تغییر و تحولاتی در ترکیب خود به میدان آمده بودند و هدف‌گذاری کادرفنی دو تیم کسب پیروزی بود، چرا که مهدی تارتار و شاگردانش با برد خانگی امروز به نیمه‌های جدول رده‌بندی نزدیک می‌شدند و در مقابل عنابی‌پوشان مشهدی با هدایت داوود سیدعباسی با توجه به توقف خانگی فجر و نفت، امیدوار به کسب پیروزی برای کاهش فاصله خود با دیگر تیم‌های فانوس به دست لیگ بود.

نیمه اول در شرایطی دنبال شد که توپ و میدان در اختیار بازیکنان ذوب‌آهن بود و عنابی‌پوشان شهرخودرو چشم به ضدحملات دوخته بودند و سرانجام چند حمله، محمد قریشی روی ارسال ضربه‌ی کرنر و اشتباه میلاد فراهانی سنگربان شهرخودرو، موفق به گلزنی برای تیمش شد و دقایقی بعد از گلزنی قریشی، اشتباه عجیب دروازه عنابی‌پوشان مشهدی فرصت گل دوم را برای سعید باقرپسند فراهم کرد و مهاجم ذوب‌آهن با ضربه‌ای دقیق تیمش را با برتری دو گله به رختکن فرستاد.

در نیمه دوم هم مالکیت توپ و میدان در اختیار بازیکنان ذوب‌آهن بود اما در مقابل عنابی‌پوشان مشهدی برای جبران نتیجه به دنبال طراحی حمله بودند و بعد از چند تغییر در ترکیب شهرخودرو، تیم مشهدی حملات خود را آغاز کرد و بعد از خلق چند موقعیت گلزنی، سرانجام اعلام پنالتی به سود تیم مشهدی باعث به گل رسیدن شهرخودرو شد اما گل دیرهنگام بیژن نتوانست مانع شکست شاگردان سیدعباسی شود.

بعد از 6 هفته ناکامی در کسب پیروزی، ذوب‌آهن 3 امتیاز خانگی را به دست آورد و در جدول رده‌بندی با 22 امتیاز در رتبه دوازدهم باقی ماند؛ در مقابل شهرخودرو خراسان 8 امتیازی قعرنشین لیگ ماند و حالا عنابی‌پوشان کار بسیار دشواری در دیدارهای آینده برای بقا در لیگ برتر دارند.

هفته بیستم لیگ برتر؛ دوشنبه: 1400/12/04 ساعت 16:30

استادیوم: فولادشهر اصفهان / بدون تماشاگر

داور: حمید حاج ملک / کمک‌ها: احد سلطانی و محمد هاشمی نسب؛ داور چهارم: رو‌ح‌الله شریفی / ناظر: رحیم رحیمی مقدم

ذوب‌آهن اصفهان

حبیب فرعباسی

آرمان قاسمی

امیر شعبانی

امیرحسین صدقی

محمد قریشی

حسین شنانی (از دقیقه 77: حسام پورهاشم)

سجاد آشوری (از دقیقه 72: محمدامین درویشی)

محمدحسین اسلامی (از دقیقه 77: صادق صادقی)

پوریا پورعلی

سجاد دانای باغکی

سعید باقرپسند

شهرخودرو خراسان

میلاد فراهانی

مجتبی بیژن

احسان حسینی

حسین حیدری

علی طاهران

محمدرضا فلاحیان (از دقیقه 60: محمدرضا رئوفی)

محسن ربیع‌خواه (از دقیقه 60: رحمان جعفری)

مسعود زائرکاظمینی (از دقیقه 50: مرتضی حسین‌زاده)

رضا کرملاچعب (از دقیقه 75: ابوذر صفرزاده)

ابوالفضل عکاشه (از دقیقه 50: فردین رابط)

محمدابراهیم رضازاده

سرمربی: داوود سیدعباسی

کارت زرد:

محمد قریشی در دقیقه 71 و 90 از ذوب‌آهن اصفهان

مسعود زائرکاظمینی در دقیقه 2، محمدرضا فلاحیان در دقیقه 15 و ابوذر صفرزاده در دقیقه 85 از شهر خودرو خراسان

دقایق حساس:

دقیقه 17: ارسال سجاد دانایی از روی ضربه ایستگاهی از سمت راست با ضربه‌ی سر سینا اسدبیگی همراه شد که ضربه‌ی اسدبیگی به تیرک دروازه شهرخودرو برخورد کرد و به گل تبدیل نشد.

دقیقه 19: کار تیمی زیبای بازیکنان شهرخودرو در نهایت به ضربه‌ی والی رضا کرملاچعب ختم شد که شوت او با اختلاف کم از بالای دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه 48: ضربه‌ی سجاد آشوری از زاویه بسته با واکنش عالی میلاد فراهانی همراه شد و سنگربان شهرخودرو توپ را برگشت داد.

دقیقه 58: ضربه سر احسان حسینی روی سانتر فردین رابط از نقطه‌ی کرنر، به تیرک دروازه ذوب‌آهن برخورد کرد و به گل تبدیل نشد.

دقیقه 59: بعد از حرکت انفرادی زیبا، فردین رابط اقدام به شوتزنی کرد که ضربه‌ی او با فاصله‌ی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 61: شوت زمینی سینا اسدبیگی درون محوطه جریمه شهرخودرو به راحتی در اختیار میلاد فراهانی قرار گرفت.

دقیقه 65: سانتر سعید باقرپسند از سمت راست با ضربه‌ی والی زیبای حسین شنانی همراه شد که میلاد فراهانی با واکنشی دیدنی ضربه‌ی او را مهار کرد.

دقیقه 68: روی اشتباه مدافعان شهرخودرو، سجاد آشوری در موقعیت تک به تک با میلاد فراهانی قرار گرفت و ضربه‌ی او به شکلی خطرناک از کنار دروازه شهرخودرو به بیرون رفت.

دقیقه 82: شوت محمدابراهیم رضازاده از پشت محوطه جریمه‌ی ذوب‌آهن از کنار دروازه ذوب‌آهن از زمین بازی خارج شد.

شرح گل:

ذوب‌آهن اصفهان 1-0 شهر خودرو خراسان (دقیقه 33 محمد قریشی): روی ارسال ضربه‌ی کرنر توسط سجاد آشوری و خروج اشتباه میلاد فراهانی، محمد قریشی مدافع پیش‌تاخته ذوب‌آهن موفق به گلزنی شد و شاگردان تارتار را پیش انداخت.

ذوب‌آهن اصفهان 2-0 شهر خودرو خراسان (دقیقه 40 سعید باقرپسند): اشتباه عجیب میلاد فراهانی در دفع توپ باعث شد تا سعید باقرپسند صاحب توپ شود و با ضربه‌ای چیپ و دقیق مهاجم ذوبی‌ها موفق شد دومین گل را برای تیمش به ثمر برساند.

ذوب‌آهن اصفهان 2-1 شهر خودرو خراسان (دقیقه 90+2 مجتبی بیژن): مدافع باتجربه شهرخودرو توانست پنالتی به دست آمده برای تیمش را روی خطای هند محمد قریشی به گل تبدیل کند تا اختلاف به حداقل برسد.

اتفاق ویژه

ذوب‌آهن بعد از 6 هفته ناکامی در گلزنی و کسب پیروزی، امروز هم موفق شد گل بزند و هم جشن پیروزی برپا کند تا طلسم نبردن‌های شاگردان مهدی تارتار به پایان برسد و آن‌ها بتوانند اولین پیروزی خود در نیم‌فصل دوم را جشن بگیرند.

بهترین بازیکن

سجاد آشوری هافبک ذوبی‌ها نمایش خوبی امروز در ترکیب تیمش داشت و پایه‌گذار گل اول ذوب‌آهن هم بود و یکی از بهترین نمایش‌های خود در لیگ بیست و یکم را به اجرا گذاشت؛ در کنار او، سعید باقرپسند و حسین شنانی از دیگر بازیکنان شاخص امروز ذوب‌آهن به شمار می‌روند.

در حاشیه

* بازی رفت در شرایطی با نتیجه 2-1 به سود ذوب‌آهن به پایان رسید که میلاد کمندانی گلزن شهر خودرو از این تیم جدا شده و در مقابل سجاد جعفری و عارف رستمی گلزنان ذوب‌آهن جایی در ترکیب اصلی تیم خود امروز ندارند و در فهرست ذخیره جای گرفته‌اند.

* حامد نورمحمدی مدافع ذوب‌آهن که سوگوار از دست دادن پدر خود است، امروز در فهرست این تیم حضور ندارد.

* محمد خدابنده‌لو هافبک جوان سبزپوشان اصفهانی به دلیل 4 اخطاره شدن ای هفته در ترکیب ذوب‌آهن غایب است.

* مهدی تارتار سرمربی ذوب‌آهن بعد از تساوی در دربی مقابل سپاهان، با انجام 3 تغییر تیمش را روانه میدان کرده تا به طلسم 6 هفته‌ای ذوب‌آهن در کسب پیروزی پایان بدهند.

* با تصمیم داوود سیدعباسی 2 تغییر در ترکیب شهرخودرو در قیاس با مسابقه هفته گذشته مقابل هوادار ایجاد شده و با این تغییرات، سرمربی جوان عنابی‌پوشان امیدوار به کسب امتیاز در اصفهان است.

* به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی هفته گذشته مقابل هوادار، داوود سیدعباسی از حضور در کنار زمین محروم است و از روی سکوها هدایت تیمش را برعهده دارد و در کنار خط، سلمان تاجدار دستیار وی حضور دارد.

* پیش از شروع مسابقه، مهدی تارتار و کادرفنی ذوب‌آهن به رسم میهمان‌نوازی به سوی نیمکت تیم مشهدی رفتند و با اعضای کادرفنی و بازیکنان این تیم خوش و بش داشتند.

* در عکس تیمی ذوب‌آهن پیش از آغاز دیدار، بنری با مضمون تسلیت به حامد نورمحمدی از سوی بازیکنان ذوب‌آهن به نمایش درآمد.

* به مانند دو مسابقه اخیر شهر خودرو، بازهم خبری از حضور تیتو اوکلو و جکسون مورگان دو بازیکن سودانی تیم مشهدی در فهرست این تیم نیست.

* امجد شکوه‌مقام مربی شهرخودرو در دقیقه 33 با دریافت کارت قرمز از کنار زمین اخراج شد.

* بعد از 565 دقیقه ناکامی در گلزنی، تیم فوتبال ذوب‌آهن سرانجام توانست به گل برسد و محمد قریشی نوار گل‌نزدن‌های ذوبی‌ها را پایان داد.

*محمد قریشی بعد از گلزنی برای ذوب‌آهن خوشحالی خود را با بازیکنان تقسیم کرد و پیراهن حامد نورمحمدی را نشان داد.

* در دقیقه 90، شوت علی طاهران درون محوطه جریمه ذوب‌آهن به دست محمد قریشی برخورد کرد و داور مسابقه او را با نشان دادن کارت زرد دوم اخراج کرد و به سود شهرخودرو اعلام پنالتی کرد.

* بعد از اعلام پنالتی به سود شهرخودرو، مهدی تارتار سرمربی ذوب‌آهن به شدت نسبت به تصمیم حمید حاج ملک داور مسابقه اعتراض داشت.