در آخرین دقایق بازی استقلال و نساجی، جنجالی ترین صحنه مربوط به داوری روی ارسلان مطهری رقم خورد.

کارشناسی داوری صحنه مشکوک به پنالتی استقلال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در لحظه‌ای که ارسلان مطهری تصور می‌کرد در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ خواهد شد، علیرضا حقیقی با خروج خود اجازه تصاحب توپ را به مهاجم استقلال نداد تا در برخورد این دو با یکدیگر، مطهری سرنگون شود و آبی پوشان برای عدم اعلام پنالتی به علی صفایی معترض شوند.

در شرایطی که صفایی با چهره مصمم خود دستور به ادامه کار داد و برخورد حقیقی و مطهری را پنالتی تشخیص نداد اما از همان لحظات بود که در فضای مجازی اعتراض طرفداران استقلال به او آغاز شد و تا همین حالا هم ادامه دارد. آنها تصور می‌کنند که تصمیم داور باعث شده تا تیمشان شانس رسیدن به سه امتیاز حساس بازی با نساجی را از دست بدهد.

در همین خصوص کارشناسان داوری با بازبینی چند باره این صحنه از زوایای مختلف در خصوص آن اظهارنظر کرده‌اند که آن را در ادامه می‌خوانید:

* ابراهیم میرزابیگی: یک برخورد طبیعی در فوتبال بود و هیچکدام از بازیکنان خطایی مرتکب نشدند و ادامه بازی درست بود.

* نوذر رودنیل: ادامه بازی صحیح بود. چنین برخوردهایی در فوتبال طبیعی است و اتفاقی رخ نداد که داور را متقاعد به گرفتن پنالتی کند.

* اسماعیل صفیری: خطایی رخ نداد و ادامه بازی درست بود.

* غلامرضا جباری: دروازه‌بان نساجی در داخل محوطه جریمه باعث سرنگونی بازیکن استقلال شد و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد.

* حیدر سلیمانی: به هیچ وجه خطا نبود و چیزی که باعث برهم خوردن تعادل مهاجم استقلال شد، سرعت بالای این بازیکن بود و دروازه‌بان نساجی خطایی انجام نداد.

* هادی دزفولی: در برخوردی که رخ داد هیچکدام از بازیکنان تقصیری نداشتند و خطای پنالتی رخ نداد.

حسین عسگری: در داخل محوطه جریمه یک برخورد معمول بین دروازه‌بان نساجی و مهاجم استقلال رخ می‌دهد و هر دو بازیکن از بالاتنه استفاده کردند که حریف را منحرف کنند که طبیعی است ولی بعد از این برخورد، در خارج از محوطه جریمه دروازه‌بان نساجی با دو دست روی سر و صورت بازیکن استقلال می‌رود و بنابراین باید بیرون از محوطه جریمه یک ضربه آزاد مستقیم به نفع استقلال اعلام می‌شد.

باشگاه استقلال با انتشار این فریم ها نوشته: «خطای آشکار حقیقی بر روی مطهری که علی صفایی اعلام پنالتی نکرد.»