به دنبال انتشار برخی خبرها از سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی به تهران، سخنگوی سفر روز شنبه مدیرکل این نهاد بین‌المللی به تهران را تایید کرد.

آژانس سفر «گروسی» به تهران را تایید کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به دنبال انتشار برخی خبرها از سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی به تهران، سخنگوی سفر روز شنبه مدیرکل این نهاد بین‌المللی به تهران را تایید کرد.

«استفانی لیختن اشتاین» خبرنگار مستقر در وین اتریش در صفحه توییتر خود از تایید خبر سفر روز شنبه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران توسط سخنگوی آژانس خبر داد.

طبق این گزارش، سخنگوی آژانس گفت: «ما می‌توانیم تایید کنیم که مدیرکل رافائل ماریانو گروسی روز شنبه برای دیدار با مقام‌های ارشد ایران به تهران سفر خواهد کرد. انتظار می‌رود که عصر شنبه مدیرکل بعد از بازگشت به وین یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند».

صبح روز پنجشنبه (امروز) «نور نیوز» در گزارشی اختصاصی از سفر روز شنبه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران خبر داده بود.

طبق این گزارش،  به‌دنبال مذاکرات فشرده چند هفته اخیر مقامات سازمان انرژی اتمی ایران  با آژانس و توافقات کلی حاصل شده، رافائل گروسی روز شنبه به تهران سفر خواهد کرد و با مهندس اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار می‌کند.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری روز چهارشنبه (دیروز) در وین خود بعد از  نشست ویژه شورای حکام درباره ایمنی و امنیت وضعیت پادمان‌ها در اوکراین، به سوالات در خصوص این کشور و همچنین ایران پاسخ داد. 

گروسی در خصوص مذاکرات وین و آنچه مسائل باقی‌مانده پادمانی خوانده می‌شود، گفت: مذاکرات در حال پیشرفت است و بر کسی پوشیده نیست که این مذاکرات در حال رسیدن به نقطه تعیین‌کننده است و البته این موضوع (مسائل باقی‌مانده پادمانی) مطرح شده، موضع ما در این خصوص همیشه یکسان بوده، این‌ها رویه‌های جداگانه هستند، گرچه به وضوح تاثیر متقابل وجود دارد، اما چیزی که برای حل آن‌ها نیاز داریم، یک روند یکپارچه و متکی به خود است که من خوشبینم بتوانیم بدون سیاسی‌سازی مسئله یا مشروط و وابسته کردن آن به نهایی شدن مذاکرات به آن دست یابیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص ایران گفت: «قطعا رایزنی‌های دائمی با ایران به اشکال مختلف به طور حضوری، مجازی و سایر شکل‌ها داریم و به سختی برای رسیدن به توافق کار می‌کنیم». گروسی در خصوص برنامه برای سفر به ایران در آینده هم گفت که همه چیز ممکن است.