رونالد کو مان، سرمربی سابق بارسلونا، پس از مدت‌ها بالاخره سکوتش را درباره این تیم شکست.

کومان: لاپورتا هزار بار گفت ژاوی را نمی‌خواهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در حالی فصل جاری را شروع کرد که کومان روی نیمکت این تیم قرار داشت اما شرایط مطابق میل او پیش نرفت. 

این مربی هلندی نتایج خوبی با بارسلونا نگرفت و در نهایت مجبور شد از این تیم جدا شده و جایش را به ژاوی هرناندز بدهد. 

کومان پس از مدت‌ها سکوت درباره اتفاقاتی که رخ داد، حالا با نشریه هلندی Aglemeen Dagblad در این باره صحبت کرده است. 

کومان درباره بازگشت به نوکمپ گفت:« مطمئنا مدتی من را در این ورزشگاه نخواهید دید. من هنوز توانایی حضور در آن جا را ندارم. با حضور لاپورتا در این باشگاه به هیچ وجه نمی‌توانم وانمود کنم که اتفاقی رخ نداده است.»

این مربی هلندی درباره حضور ژاوی روی نیمکت این تیم اظهار داشت:« آنها فرصتی که به ژاوی به عنوان مربی جدید دادند را به من ندادند. این اتفاق هنوز برای من دردناک است. در زمان حضور من در این تیم مصدومیت‌های بسیاری رخ داد که باید با آنها کنار می‌آمدم. حالا پدری به اوج برگشته و عثمان دمبله هم اضافه شده است. همه چیز مشخص است.»

او با اشاره به از دست دادن لیونل مسی اضافه کرد:« با اصرار مدیریت باشگاه بود که من با جدایی بعضی از بازیکنان به دلایل مالی موافقت کردم. اما وقتی می‌بینید بازیکنی پس از جدایی مسی با 55 میلیون یورو به این تیم ملحق می‌شود، این سوال برایتان پیش می‌آید که شاید مسئله دیگری در میان بوده است. چرا مسی مجبور شد از بارسا جدا شود؟»

کومان که به نظر می‌رسد به هیچ وجه دل خوشی از لاپورتا ندارد ادامه داد:« من مربی لاپورتا نبودم. از لحظه اول این احساس را داشتم. حمایت لازم از مدیریت پشت من نبود. من واقعا می‌خواستم به عنوان مربی در بارسلونا موفق باشم اما متوجه شدم که لاپورتا می‌خواهد از شر من خلاص شود چون خودش من را انتخاب نکرده بود. او هزار بار به من گفت که ژاوی را نمی‌خواهد چون او تجربه کافی ندارد.»

سرمربی سابق تیم ملی هلند با اشاره به فشارهایی که در طول دوران حضورش در نوکمپ تحمل کرد گفت:« هر مربی نیاز به زمان و صبوری از سوی هیئت مدیره دارد. من هم دوست داشتم چنین بازیکنانی را به خدمت بگیرم. اما حالا برای این باشگاه خوشحال هستم چون شرایط برای آنها بهتر شده است. تماشای همان بازی قدیمی از فرنکی دی یونگ بسیار لذتبخش است چون او چنین کیفیت بالایی دارد.»