جدایی لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، از بارسلونا موضوعی نیست که بتوان به این راحتی آن را به دست فراموشی سپرد.

چرا بارسلونا همچنان دلتنگ مسی است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس از جدایی مسی از بارسلونا، تلاش‌های زیادی برای کنار آمدن با نبود او صورت گرفته است. به نظر می‌رسد که شرایط در زمین آرام آرام در حال برگشتن به حالت عادی است. 

اما آیا این باشگاه و این شهر دلتنگ اسطوره بزرگ خودشان نشده‌اند؟ وقتی برای تماشای بازی بارسا برابر ناپولا به پایتخت کانالونیا رفتم، تصمیم گرفتم که این موضوع را بررسی کنم.

شما هنوز می‌توانید در صدها مغازه غیررسمی اطراف نوکمپ پیراهن لئو مسی، ماگ‌هایی با چهره او یا عروسک‌های کوچکی از این بازیکن را بخرید. اما این هیچ معنایی ندارد چون وسایل زیادی مربوط به سوارز، نیمار یا فیلیپه کوتینیو هم در این مغازه‌ها موجود است. 

با این حال، تصویر مسی از سر در ورزشگاه و تمامی مغازه‌های رسمی حذف شده است. جای تعجب ندارد. حالا این پی اس جی است که از تصاویر او درآمدزایی می‌کند. هرچند در بارسلونا هیچکس تردید ندارد که خانه او اینجا است. 

پیش از بازی پنج‌شنبه گذشته برابر ناپولی در رقابت‌های لیگ اروپا، با فوتبالیست‌های سابق و خبرنگارانی که با بارسا در ارتباط هستند درباره مسی حرف زدم. آیا آنها دلتنگ او هستند؟ آیا جای خالی او در این تیم مشهود است؟ او چه زمانی و در چه نقشی برمی‌گردد؟ و آیا کسی حتی در ابعاد بسیار کوچک می‌تواند جانشین او شود؟ 

رامون آلفونسدا، بازیکن بارسلونا از 1969 تا 1973:

مسی چیزهای بسیاری به کل این شهر بخشیده است. ما هرگز کاری که او در طول 20 سال حضورش در بارسلونا انجام داد را فراموش نمی‌کنیم. یادبود، خیابان و میدانی به نام او باید ساخته شود. من اطمینان دارم که او دیر یا زود به همراه تمام خانواده‌اش بازخواهد گشت. او مطمئنا نقش مهمی در این باشگاه خواهد داشت. کل این شهر و تمامی هواداران با عشق از او استقبال می‌کنند. من فکر می‌کنم این اتفاق به زودی رخ می‌دهد. وقتی هنوز فوتبالیست است؟ ممکن است. به دنی آلوس نگاه کنید. این کار بسیار بسیار سخت است اما هرگز نگویید هرگز. اگر او به عنوان بازیکن برنگردد، شاید به عنوان مربی یا در پستی متفاوت برگردد. این تصمیم به او بستگی دارد.

فرناندو پولو، مدیر دپارتمان بارسلونا در روزنامه موندو دیپورتیوو

البته که ما دلتنگ مسی هستیم. او می‌خواست بماند. او می‌خواست اما نتوانست. در حال حاضر بازیکن پی اس جی است و ما باید به دنبال جانشین او در بین بازیکنان جوان تیم باشیم. گزینه اصلی آنسو فاتی است چون شماره او را بر تن کرده، شماره‌ای بسیار سنگین. متاسفانه او بسیار مصدوم شده اما من اطمینان دارم که او و پدری، گاوی و نیکو دوران پر افتخاری خواهند داشت. کمی زمان می‌برد. در مورد مسی هم چند سالی زمان برد تا او به فوتبالیستی تبدیل شود که هیچکس انتظارش را نداشت.

تنته سانچز، بازیکن بارسلونا از 1976 تا 1986

او سال‌ها اینجا بوده و کارهای بسیاری برای این باشگاه انجام داده، بنابراین تماشای او در پیراهن دیگری بسیار دشوار است. او تاثیر زیادی بر بارسلونا داشت و این تاثیر فقط از نظر ورزشی نبود. جای خالی پاس‌های او کاملا مشهود است اما من بهترین‌ها را برای او آرزو می‌کنم. ما بازیکن دومی نداریم که بتواند حداقل 25 تا 30 گل در هر سال را تضمین کند. حالا روند بازسازی را آغاز کرده‌ایم و باید مسی را فراموش کنیم. شاید او هم مانند دنی آلوس برگردد اما من فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی رخ دهد.

مانوئل سگورا، خبرنگار سابق حوزه بارسلونا

من بازیکنی از تیم فعلی را جانشین مسی نمی‌دانم. هیچ رهبری در این تیم نیست، همه فقط کارگر هستند. هیچکس پس از جدایی مسی نتوانسته جای او را پر کند. او بازیکن شماره یک دنیا بود. شرایط پس از جدایی این بازیکن بسیار سخت شده و این فقط درباره بارسا صدق نمی‌کند، برای خودش هم همینطور است. این تیم در بحرانی ورزشی قرار دارد و نیازمند یک رهبر و شخصیتی مانند امباپه یا هالند است. چون حدس می‌زنم که مسی برنمی‌گردد. حتی اگر هم برگردد، نزدیک به 40 سالگی است. او حتی همین امروز هم دیگر مسی سابق نیست، چه برسد به چند سال دیگر.