وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی به صورت جدی و ویژه توسط دولت دنبال می‌شود که این امر نشان از توجه ویژه قوه مجریه به معلمان است.

رتبه بندی معلمان زیر ذربین دولت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی به صورت جدی و ویژه توسط دولت دنبال می‌شود که این امر نشان از توجه ویژه قوه مجریه به معلمان است.

 یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار با جمعی از فرهنگیان استان خوزستان با اشاره به جایگاه والای معلمان در تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: جهش تحولی در راستای اجرایی سازی مفاد سند تحول بنیادین و استفاده از ظرفیت‌های گسترده بیانیه گام دوم انقلاب باید به عنوان یک برنامه اولویت دار در دستور کار متولیان تعلیم و تربیت در سراسر کشور قرارگیرد و البته تحقق این دو هدف از مسیر معلمان تحولی و اثربخش می‌گذرد.

وی در ادامه با بیان اینکه معلمی شغل پیغمبران است، افزود: حرفه معلمی مقدس است و معلمان جایگاه والایی در بین اقشار مختلف جامعه دارند. مهمترین ویژگی معلمان صبوری است و این نیز خوی و خصلت و مسلک والای پیامبران است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه محوری به عنوان یک برنامه اولویت‌دار در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود، گفت: مهمترین تعریف مدرسه محوری مشارکت دادن دانش آموزان در امر تصمیم سازی در حوزه فعالیت مدرسه و تمرکز همه فعالیت‌های تعلیم و تربیت بر مدار مدرسه به عنوان رکن آموزش و پرورش است و البته تحقق این امر تنها با هم افزایی همه ارکان نظام تعلیم و تربیت امکان پذیر خواهد بود.

وی با تاکید بر نقش خیرین مدرسه ساز به عنوان شرکای راهبردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور، ادامه داد: قدم گذاشتن در مسیر خیر و امر مقدس مدرسه سازی توفیق بزرگی است که نصیب نیکان این عالم می‌شود و بی شک خیرین مدرسه ساز با نقش پررنگ خود در امر ارتقای شاخص‌های فضای آموزشی می‌توانند در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش نقش مهمی را ایفا کنند.

یوسف نوری در ادامه با بیان اینکه خوزستان پایتخت ایثار کشور است، عنوان کرد: خوزستان محل عروج شهدای بزرگی است و بی شک جایگاه بالایی در بین همه مردم عزیز ایران اسلامی دارد و دولت نیز با تمام توان در راستای ارتقای شاخص‌های این استان گام برداشته است چرا که خوزستان پایتخت مردانگی و ایثارگری است.

وی اضافه کرد: رتبه بندی به صورت جدی و ویژه توسط دولت دنبال می‌شود که این امر نشان از توجه ویژه قوه مجریه به معلمان عزیز و تلاشگر دارد.

نوری با اشاره اینکه دولت حال حاضر دولتی مردمی است و مهم‌ترین اصل در اجرای برنامه‌های خود را شفاف سازی عملکردی میداند، تصریح کرد: نه تنها ارکان دولت بلکه همه اعضای شورای نگهبان عنایت ویژه‌ای به دغدغه‌های قشر عزیز معلمان دارند و نگاه ویژه‌ای به امر معیشت فرهنگیان دارند.

وی اذعان کرد: در بحث استخدام نیز اولویت دولت استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت نیروهای توانمند و تحولی است و بی شک عدالت در استخدام باید از این طریق دنبال شود.

نوری در پایان ضمن تاکید بر نقش معلمان در تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی در حوزه آموزش و پرورش کشور، یادآور شد: مهم ترین هدف تعلیم و تربیت هدایت انسان‌ها به حکمت متعالی است و این امر به معنای تحقق ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین و سواد چندبعدی در همه حوزه هاست.