کاربران اینترنت در ایران می گویند از صبح جمعه 13 اسفندماه 1400 با اختلالات فراوانی در اینترنت روبرو شده اند.

اختلال سراسری در اینترنت | توضیحات مشاور وزیر ارتباطات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کاربران اینترنت در ایران می گویند از صبح جمعه 13 اسفندماه 1400 با اختلالات فراوانی در اینترنت روبرو شده اند.

 اختلال سراسری در اینترنت امروز باعث مشکلات زیادی برای کاربران شد. آنطور که گزارشهای مختلف از استانها به خبرآنلاین رسیده، در برخی استانها اشتراک اینترنت خانگی با کندی و قطعی فراوانی همراه است. همچنین اینترنت ارائه شده از سوی شرکتهای مختلف دارای شرایط مشابهی است.

کاربران موبایل هم می گویند اینترنت ارائه شده از سوی دو اپراتور اصلی موبایل در کشور از صبح جمعه با اختلال و کندی همراه بوده است.

برخی گزارشها همچنین می گوید دسترسی به سایتهای خارج از کشور و شبکه های اجتماعی برای برخی کاربران محدود شده و عملا آنها تنها به سایتهایی که میزبان در داخل کشور دارند، دسترسی پیدا کرده اند.

اینترنت اپراتورهای همراه اول، شاتل، مبین نت و… امروز دچار قطعی گسترده شد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در توییتر اعلام کرده که اختلال جزئی اینترنت پیش آمده امروز در برخی مناطق تهران ناشی از اتصالی برق منجر به آتش سوزی در مرکز LCT بوده است که به سرعت برطرف شده و سیستم پشتیبان سریعا جایگزین شده است.

مهدی سالم همچنین گفته است که به دلیل مشکل فنی در تاسیسات برق یکی از مراکز شرکت زیرساخت، اینترنت بخشی از مشترکین قطع شده است. همکارانم در تلاش هستند تا در اسرع وقت مشکل را برطرف کنند.

شاید لازم باشد مشترکین شبکه تلفن همراه برای دسترسی مجدد به سرویس، یکبار گوشی موبایل خود را خاموش و سپس روشن کنند.