جهان نیوز | در حالی که برخی رسانه‌ها از قریب‌الوقوع بودن توافق وین خبر می‌دهند، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی اعلام کرد حصول توافق نهایی منوط به حل‌وفصل موضوعات باقی‌مانده است.

شرط ایران در گام آخر مذاکرات وین | توافق نزدیک‌تر از همیشه؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران در وین تأکید کرد توافق نهایی به حل‌وفصل موضوعات باقی‌مانده، از جمله موضوعاتی که در سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران مورد بحث قرار می گیرد، بستگی دارد.

در حالی که طی روزهای اخیر، به‌ویژه امروز پنج‌شنبه، گمانه‌زنی‌های زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر قریب‌الوقوع بودن توافق در وین مطرح شده است، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی در خصوص اینکه آیا مذاکرات وین به پایان رسیده است، تصریح کرد: «اصل این است که تا زمانی که بر سر همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیز توافق نشده است. هنوز برخی موضوعات باقی مانده‌اند.»

از جمله موضوعاتی که قبل از حصول توافق باید حل‌وفصل شوند، موضوعات پادمانی هستند که در سفر رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران مورد بحث و رایزنی قرار خواهند گرفت.

بنابر اعلام سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رافائل گروسی روز شنبه به‌منظور دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و سایر مقامات ایرانی راهی تهران می‌شود و پس از آن در بازگشت به وین، در یک نشست خبری پاسخگوی سؤالات خبرنگاران خواهد بود.

با توجه به سفر گروسی به تهران و همچنین تأکیدات منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی، حصول توافق در وین قبل از حل‌وفصل موضوعات باقی‌مانده –که سفر گروسی به تهران نیز در همین راستا صورت می‌گیرد- را نمی‌توان چیزی فراتر از گمانه‌زنی رسانه‌ای قلمداد کرد.