جهان نیوز مدعی شده: اعضای دولت تدبیر و امید آمادگی دارند به طرق مختلف تجارب خود از دستاوردهای اقتصادی توافق برجام که موجب رشد اقتصادی و کنترل تورم پس از برجام شد را در اختیار دولت سیزدهم قرار دهند.

اعلام آمادگی روحانی و دولت تدبیر برای انتقال تجربیات به دولت رئیسی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تحرکات بانیان وضع موجود وارد فاز جدیدی شده است. چندی پیش روحانی با انتشار توئیت هایی و یا پیام به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی افکار عمومی را سنجید اما واکنش های مناسبی دریافت نکرد. حال در این بازه زمانی که بحث مذاکرات رفع تحریم‌ها، اوکراین و همچنین بحث سرعت اینترنت و طرح مجلس برای فضای مجازی داغ شده است، علی ربیعی(از نزدیکان روحانی) گزارشی از جلسه اخیر برخی اعضای کابینه تدبیر و امید با هدف بررسی برخی مسائل منتشر کرده است!

سخنگوی دولت روحانی نوشته است: شنبه‌شب با تعداد زیادی از اعضای دولت دوازدهم و رئیس‌جمهور پیشین جلسه‌ای آنلاین داشتیم. هرچند این روزها برخی همین جلسات را تاب نمی‌آورند و برای آن عبارات و اصطلاحاتی بکار می‌برند.

در این دیدار در خصوص برخی از مباحث روز مانند نگرانی فزاینده مردم از عدم گسترش پهنای باند و علل کندی اینترنت بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

همچنین گزارشی از بودجه و وضعیت اقتصادی کشور نیز در جلسه ارائه شد.

مسئله اوکراین نیز از موضوعات جلسه بود اما بحث برجام و اقدامات صورت گرفته برای احیای آن کانون اصلی گفت‌وگوها بود. 

اظهارات روحانی در جلسه

*مذاکرات هسته‌ای و احیای برجام مهم‌ترین اتفاق و مسئله کشور در چند ماه اخیر است. مهم نیست که این توافق را چه کسانی احیا می‌کنند یا چه کسانی مذاکره می‌کنند، مهم آثار و تبعات آن است که باید در رشد کشور مشاهده شود. مذاکرات و توافق هسته‌ای باید منافع و مصالح کشور و مردم را تأمین کند و نتایج آن بر زندگی مردم تأثیر بگذارد. همه باید با انسجام و وحدت ملی در پشت مذاکره‌کنندگان باشیم. کسانی که برای منافع مردم کوشش و جهاد می‌کنند چه در این دولت چه در دولت تدبیر و امید همگی از دیپلمات‌هایی هستند که برای منافع ملی می‌جنگند.

*پس از این توافق کشور باید به سمت جبران خسارت‌های ناشی از جنگ اقتصادی ایجادشده از سوی امریکا حرکت کند و به رشد اقتصادی مناسب برسیم.

*اعضای دولت تدبیر و امید آمادگی دارند به طرق مختلف تجارب خود از دستاوردهای اقتصادی توافق برجام که موجب رشد اقتصادی و کنترل تورم پس از برجام شد را در اختیار دولت سیزدهم قرار دهند.