برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی معرفی شدند که هفت تیم در این جمع دارای بازیکن تاثیرگذار و شاخص هستند.

تیم منتخب هفته بیست و یکم لیگ برتر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر در حالی پایان یافت که استقلال توانست در یک مسابقه حیاتی و حساس به برتری ۲ بر یک مقابل گل‌گهر سیرجان دست پیدا کند و با این برد ارزشمند دو بازیکن در تیم منتخب هفته داشته باشد.

صنعت نفت آبادان با پیروزی ارزشمند خانگی مقابل پرسپولیس و دور کردن سرخ‌پوشان از کورس قهرمانی، ویژه‌ترین برد هفته را به دست آورد تا سه بازیکن در تیم منتخب به خود اختصاص بدهد و بیشترین نماینده را داشته باشد. هوادار تهران نیز با عبور از سد آلومینیوم اراک دو بازیکن در جمع برترین‌های هفته لیگ برتر دارد و چهار نفر دیگر از سپاهان، نساجی مازندران، ذوب‌آهن و گل‌گهر سیرجان انتخاب شده‌اند که اسامی آنها را در زیر می‌خوانید:

* دروازه‌بان

فرزین گروسیان (صنعت نفت آبادان) 

برد استقلال در دیدار با گل‌گهر و دریافت گل زودهنگام از آبادانی‌ها، کاری کرده بود تا بازیکنان پرسپولیس سراسر حمله باشند و بی‌محابا به سمت دروازه صنعت نفت بروند تا بتوانند گل تساوی را بزنند و به کورس قهرمانی برگردند، اما فرزین گروسیان درون دروازه تیمش مطمئن ظاهر شد و با مهارهای خوب خود اجازه نداد پرسپولیس به گل برسد. گلر صنعت نفت مهم‌ترین واکنش‌های خود را روی دفع توپ‌های ارسالی از جناحین و سانترهای خطرناک زمینی داشت تا با یک کلین‌شیت مهم، نقش بسزایی در سه امتیاز تیمش داشته باشد.

*مدافعان

صالح حردانی (استقلال):

بازیکن جوان آبی ها در دیدار برابر گل گهر بیشتر روی کارهای دفاعی تمرکز داشت و چندان به حریف اجازه خلق موقعیت را نداد. در روزی که این بازیکن در تقابل با میلاد زکی پور قرار گرفته بود، به دلیل عملکرد خوبی که داشت باعث شد تا امیر قلعه نویی دست به تغییرات در سمت چپ تیمش بزند و شایان مصلح را جانشین زکی پور کند. حردانی با ۴ قطع توپ، مانع از موقعیت سازی حریف شد و بازیکنان سیرجانی نیز ۳ مرتبه روی او مرتکب خطا شدند. بازیکن کوتاه قامت آبی ها با ۲ نبرد موفق هوایی، توانست ۷۲ درصد پاس سالم به هم تیمی هایش بدهد و به طور کلی روز خوبی را در سمت راست استقلال رقم زد. بازیکنی که استقلالی ها را به درخشش بیشتر در ترکیب این تیم امیدوار کرده است.

سعید غلامعلی‌بیگی(نساجی) 

نساجی در شرایطی توانست پیکان را شکست بدهد که خط دفاعی مازنی‌ها روز موفق و کم‌اشتباهی را سپری کرد، در این بین سعید غلامعلی‌بیگی با نمایش مطمئن خود بارها مانع از حملات خطرناک خودروسازان شد و با دفع توپ‌های به موقع نگذاشت حریف‌ به گل برسد. بیگی که با اعتماد ساکت الهامی تبدیل به یک مدافع میانی مورد اعتماد شده، علاوه بر نمایش موثر در کنش‌های دفاعی، در گردش توپ از عقب زمین هم موفق کار کرد و ۶۰ پاس با دقت ۹۲ درصدی ثبت کرد و با یک تکل موفق، چهار دفع و چهار قطع توپ نمایشی داشت تا بدون گل خورده به سه امتیاز دست یابند.

سید محمد ستاری (هوادار) 

مهره همیشه ثابت رضا عنایتی در خط دفاعی، این هفته هم برابر آلومینیوم به میدان رفت و یک بازی خوب پشت سر گذاشت. بازیکنی که در سیستم دفاع سه نفره هوادار در سمت چپ می‌ایستد و در این نوع چینش دفاعی فضاها را به خوبی پوشش می‌دهد. ستاری که یکی از عوامل خط دفاعی کم نقص هوادار است در اراک مقابل مهره‌های هجومی آلومینیوم خوب کار کرد و در نبردهای هوایی و زمینی بازیکنان میزبان را کلافه کرد و علاوه بر آن، در بازی‌سازی و ارسال توپ به پشت مدافعان حریف موثر بود. این مدافع ۲۸ ساله و چپ‌پا که در طول فصل کمتر از او نام برده شده با عملکرد خوبش در تیم هفته قرار گرفت.

* هافبک‌ها

علیرضا علیزاده(گل‌گهر)

با وجود اینکه شاگردان قلعه‌نویی نتیجه دیدار مقابل استقلال را واگذار کردند، اما کمربند خط میانی این تیم که علیرضا علیزاده و امین پورعلی آن را تشکیل می‌دادند، کم‌اشتباه و تاثیرگذار ظاهر شدند و با هماهنگی یکدیگر بارها مانع  شکل‌گیری موقعیت‌های آبی‌پوشان بودند. علیزاده که امسال یکی از بهترین‌های تیمش بود، در تقابل با هافبک‌های استقلال برتری داشت ولی نمایش موثرش همراه با برد گل‌گهر نبود. این بازیکن با ۴۷ پاس صحیح در کنار یک تکل موفق، سه دفع توپ، پنج قطع توپ، یک دریبل، هفت برتری در نبردهای هوایی و یکبار گرفتن خطا موثر کار کرد؛ هرچند یک توپ هم به دست او خورد تا اعلام پنالتی شود.

محمود مطلق‌زاده(صنعت نفت آبادان)

جدا از اینکه دومین گل صنعت نفت را با یک ضربه بغل پای زمینی مطمئن و شوت فنی تماشایی به پرسپولیس زد و خیال آبادانی‌ها را برای گرفتن سه امتیاز حساس خانگی راحت کرد، در طول 90 دقیقه نیز مرد برتر وسط زمین در تقابل با هافبک‌های پرسپولیس بود. محمود مطلق‌زاده که مثل سال قبل، این فصل نیز جایگاه ثابتی در ترکیب تیمش به دست آورده، در جدال با هافبک‌های خلاق و تکنیکی پرسپولیس بازیکن برتر در نبردهای زمینی و هوایی بود و در چرخاندن توپ هم کمک زیادی به تیمش کرد تا به سه امتیاز برسند.

محمدرضا غبیشاوی(صنعت نفت آبادان)

هنوز پرسپولیس نتوانسته بود خود را با شرایط بازی در آبادان وفق بدهد که محمدرضا غبیشاوی با نفوذ از سمت راست و ورود به محوطه جریمه پرسپولیس، خطرساز شد و با عوض کردن پا و شوت روی پای تماشایی شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که این اتفاق با دفع ناقص حامد لک همراه رشد و آبادانی‌ها به گل زودهنگام و ارزشمندی رسیدند که آنها را به سه امتیاز رساند. غبیشاوی در کنار یک گل زده، ۱۵ پاس صحیح، یک پاس کلیدی، یک سانتر، یک تکل موفق و یک دریبل داشت تا این نمایش خوب و بارها نفوذ از جناح راست و آزار دادن خط دفاعی پرسپولیس، او را تبدیل به یکی از بهترین‌های تیمش کند.

کوین یامگا(استقلال)

جدا از دو گلی که این بازیکن به ثمر رساند، یامگا خط دفاعی گل گهر را در این بازی آزار داد. او می توانست حتی گل های بیشتری را نیز به ثمر برساند اما در زدن ضربات پایانی دقت کافی به خرج نداد. وینگر فرانسوی آبی ها در روزی که ۳ مورد از ۴ شوتش درون چارچوب بود، یک پنالتی گرفت و ۲ بار موفق به گلزنی شد تا یک پیروزی ارزشمند را برای استقلال به ثبت برساند و تعداد گل‌هایش را نیز در جدول گلزنان دو رقمی کند. جدا از این مسائل، یامگا با ۲ پاس کلیدی به هم‌تیمی‌هایش، برای آنها خلق موقعیت کرد که از دست رفتند. این بازیکن همچنین ۸۵ درصد از پاس‌هایش را به درستی به هم تیمی‌هایش رساند و در ۳ عملکرد دفاعی نیز شرکت داشت تا بهترین بازیکن دیدار لقب بگیرد.

* مهاجمان

حسین صادقی(هوادار)

صادقی که فصل گذشته در بازی آخر لیگ یک گل صعود سه امتیازی هوادار را زده بود، در هفته‌های اخیر مورد توجه رضا عنایتی قرار گرفته و در خط حمله تیمش فیکس شده است. او در اراک با شوتی زیبا گل زیبای این هفته را به ثمر رساند و باعث شد تیمش یک برد مهم خارج از خانه را به دست آورد. او با عملکرد و دوندگی‌اش خط دفاعی تیم خطیبی را بارها آزار داد و حالا عنایتی یک مهاجم آماده در ترکیب خود دارد. صادقی در هفته‌های ابتدایی فصل مورد توجه کادر فنی نبود اما هرچه از فصل گذشت به شرایط آرمانی‌تری دست یافت و به انتخاب اول عنایتی بدل شد. او در گل‌سازی هم خوب است و پیش‌تر پاس گل سه امتیازی برد تیمش مقابل شهرخودرو را داده بود. شوت غیرقابل مهار این مهاجم در نیمه اول ورق را به سود هواداری‌ها برگرداند؛ گل زدن به هوادار با ساختار دفاعی منظمی که دارد خیلی سخت است و به همین دلیل گل صادقی سه امتیازی شد.

سعید باقرپسند(ذوب‌آهن)

مهاجم بلندقامت ذوب پس از اینکه در نیم‌فصل به جمع شاگردان مهدی تارتار اضافه شد، انرژی تازه و قدرت بیشتری به خط حمله این تیم داد. او نمایشی در هفته‌های اخیر ارائه داده که تیمش را در گلزنی کمک کرده و همین نمایش را روز یکشنبه برابر فولاد خوزستان داشت. سعید باقرپسند در شرایطی که ذوب با یک گل از فولاد خوزستان عقب افتاده بود، توپ ارسالی از مسعود ابراهیم‌زاده را از بین مدافعان فولاد با یک ضربه سر تماشایی به کنج دروازه گردان فرستاد تا پایه‌گذار کامبک و برد تیمش شود و پس از آن هم در نبردهای هوایی و زمینی برتر از بازیکنان مقابلش بود و در شکل‌گیری حملات ذوب کمک کرد.

شهریار مغانلو(سپاهان)

در روز دبل شهریار مغانلو، سپاهان بعد از سه هفته موفق به کسب برد شد تا مشخص شود، حضور یک مهاجم آماده تا چه اندازه می تواند روی نتیجه گیری یک تیم تاثیر داشته باشد. مهاجم بلند قامت سپاهان یک بار با ضربه سر و یک بار روی ریباند ضربه آزاد نورافکن دروازه حریف را باز کرد. روی هر دو گل جای‌گیری و فرصت‌طلبی شهریار قابل توجه بود و این بازیکن توانست با دبل در خانه، هم تیمش را از بحران خارج کند و هم یکی از بازیکنان منتخب هفته لقب بگیرد. مهاجم سپاهان با دو گلی که به ثمر رساند، شمار گل‌هایش در لیگ بیست و یکم را به عدد ۷ رساند و جالب اینجاست که او در هر بازی این فصل که گل زده، تیمش به پیروزی دست یافته است.