سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت با اعلام اینکه ویرایش نخست سند تحول دولت منتشر شد، نوشت: تحول‌ها در بازه‌های زمانی یک تا چهار ساله به سرانجام می‌رسد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ویرایش نخست سند تحول دولت منتشر شد. ترمیم اساسی در ۳۷ حوزه کلان، ارائه راهکارهای عملیاتی برای برون‌رفت از چالش‌ها، زمان‌بندی و نظارت‌پذیری از ویژگی‌های سند است.

وی ادامه داد: تنظیم سند با کوشش چندماهه جمع نخبگانی صورت گرفت تحول‌ها در بازه‌های یک تا چهار ساله به سرانجام می رسد.

نخستین ویرایش سند تحول دولت مردمی که با کوشش چند ماهه جمعی از نخبگان تنظیم شده، با هدف اعمال نظارت‌های مردمی و برخورداری از دیدگاه‌های اندیشمندان و صاحب‌نظران منتشر شده و پس از دریافت دیدگاه‌های اندیشمندان و نظارت‌های مردمی ویرایش‌های بعدی آن، منتشر می‌شود.

سند تحول دولت که پیش از این به اعضای کابینه ابلاغ شده بود، برای ترمیم اساسی در ۳۷ حوزه کلان کشور، راهکارهای عملیاتی ارائه کرده و از جمله ویژگی‌های مهم آن، زمان‌مند بودن اجرای هر یک از این راهکارهاست. به عبارت دیگر آن طور که در متن سند آمده وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های موضوع سند باید طرح‌های تحول مربوط به حوزه ماموریت خویش را در بازه‌های زمانی ۱ تا ۴ ساله به پایان برسانند.