روزبه وثوق احمدی کارشناس حقوقی فوتبال که پیش تر یکی از اعضای کمیته انضباطی به شمار می رفت با حضور در برنامه سلام صبح بخیر در مورد تعلیق فعالیت های کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال صحبت کرد.

روایتی از حرفه‌ای سازی به سبک سازمان لیک ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، او در ابتدای صحبتش گفت: قوانین جدیدی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها وضع کرده به نظر می رسد مورد مطالعه و پژوهش قرار نگرفته است و من ترجمه فارسی این قوانین را نه در سایت فدراسیون فوتبال دیده ام و نه در سایت سازمان لیگ. در این قوانین به این نکته اشاره شده اگر باشگاهی الزامات A را رعایت نکند حق حضور در بازی ها را نخواهد داشت و اینجا اصلا بحث جریمه مطرح نیست. قوانین سری B در صورتی که از سوی باشگاه ها نادیده گرفته شود جریمه خواهند شد  و قوانین گروه C  هم در صورتی که از سوی باشگاه ها رعایت شود با تحسین کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه خواهند شد. به واقع قوانین گروه C اختیاری است که در صورت رعایت از سوی باشگاه ها آنها به باشگاه بهتری تبدیل خواهند شد. نکته مهمی دراین بین وجود دارد. اگر الزامات  مطالعه شود متوجه می شوید کنفدراسیون فوتبال آسیا این ها را وضع کرده که باشگاه ها تبدیل به باشگاه ها بهتری شوند و این به سود فوتبال ماست. همانند معلمی که به دانش آموز درس می دهد تا آینده بهتری را برای او رقم بزند. اما ما هدف را گم کرده ایم! به واقع این مقررات وضع شده تا شرایط فوتبال ایران وهمه کشورها بهتر شود اما ما به دنبال سند سازی و تقلب می رویم تا مجوز را دریافت کنیم و این یک مسیر اشتباه است و متاسفانه هدف را گم کرده ایم.

این کارشناس حقوقی در خصوص حکم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا که فعالیت های کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال را به حالت تعیلق در آورده است؛ گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه صدور مجوز حرفه ای فدراسیون های ملی را می شناسد. متاسفانه این کار در فوتبال ایران به سازمان لیگ و به یک کمیته محول شده! آنهم سازمان لیگی که خود هزاران کار دارد و  در فصل هزاران مسابقه برگزار می کند. به واقع ما سطح صدور مجوز حرفه ای را در حد یک کمیته کوچک کرده ایم و بندگان خدایی که در این زمینه فعال هستند از امکانات خوبی هم برخوردار نیستند. نمی شود از این موضوع به راحتی گذشت. مدارکی که از سوی باشگاه ها باید در سایت مخصوص کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری شود نزدیک به هزار صفحه است که باید به یکی از زبان های رسمی AFC ترجمه و طبقه بندی شود و این کار یک روز و یک هفته نیست و باید 365 روز برای آن وقت گذاشت. این موضوع باید به طور مستقیم توسط فدراسیون فوتبال انجام شود و آن را یک مسئله مهم تلقی کرد و اکنون که کنفدراسیون فوتبال آسیا چنین حکمی را صادر کرده بدین معنی است که فدراسیون فوتبال در اجرای قوانین درست عمل نکرده است و تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای یکی از جریمه های فدراسیون فوتبال است. آنها متوجه ایرادات ما در این زمینه شده اند و به همین خاطر چنین حکمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا صادر شده است.