باشگاه شهر خودرو خراسان با صدور بیانیه‌ای نسبت به عملکرد داوران در دیدارهای گذشته و البته عدم تصفیه‌حساب باشگاه پرسپولیس واکنش نشان داد.

بیانیه تند باشگاه شهر خودرو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" اعتراضات به عملکرد داوران در روزهای گذشته به اوج خود رسیده و باشگاه‌های مختلف با صدور بیانیه‌هایی نسبت به این مسئله اعتراض خود را اعلام کردند؛ باشگاه شهرخودرو خراسان تازه‌ترین باشگاه لیگ برتری است که با صدور بیانیه‌ای علیه عملکرد داوران موضع‌گیری داشته است.

هم‌چنین در این بیانیه، اشاره‌ای به بدهی باشگاه پرسپولیس شده و از عملکرد مدیران فدراسیون فوتبال نسبت به این مسئله گلایه شده است.

در بیانیه باشگاه مشهدی آمده است: «متاسفانه از نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر قضاوت های یک‌ سویه و پر از اشتباه به ضرر تیم شهر خودرو به امری کلیشه‌ای تبدیل شده است، این درحالی است که نماینده استان خراسان در وضعیتی حساس به لحاظ جدولی به سر می‌برد و هر کدام از این اشتباهات منجر به از دست رفتن امتیازات حیاتی و تاثیرات منفی روحی و روانی برای اعضای تیم می‌گردد.

با این حال باشگاه شهر‌خودرو در فصل جاری همیشه در صدد تعامل و‌ احترام به داوران بوده است اما به نظر می‌رسد سکوت نجیبانه باشگاه شهر خودرو به ضرر این تیم و هوادارانش تمام شده است.

از ابتدای فصل تاکنون چهار پنالتی به ضرر تیم شهرخودرو توسط داوران گرفته شده است که در صحنه‌هایی مشابه در دیگر دیدارها هیچ وقت سوتی برای پنالتی توسط داوران زده نمی‌شد، چرا که آنها جایگاه جدولی و نجابت شهرخودرو را ملاک تصمیمات خود قرار می‌دهند.

در چند بازی اخیر اشتباهات تعیین کننده داوری به اوج خود رسید. به طوری که در‌ بازی مقابل تیم هوادار به گفته تمام کارشناسان امر از گل آفساید تیم هوادار چشم پوشی شد و یا در بازی مقابل تراکتور بازیکن این تیم در‌حالی که مستحق دریافت کارت زرد دوم و اخراج از زمین مسابقه بود داور سوت پایان نیمه اول را به صدا درآورد تا این تیم 10 نفره نشود.

نکته‌ای که برای باشگاه شهرخودرو و هوادارانش بسیار آزار دهنده و مبهم است به این صورت است که چطور وقتی سرمربی تیم ما به خاطر دریافت گل‌ آفساید مقابل هوادار و تصمیم اشتباه داور از زمین مسابقه اخراج شده است، مجدد با رای محرومیت و جریمه کمیته انضباطی مواجه می‌گردد! مگر غیر از آن است که اگر داور‌ بازی این اشتباه تاثیر گذار را مرتکب نمی‌شد هیچ‌گاه مسائل بعدی پیرامون این اشتباه رخ نمی‌داد و سرمربی تیم اخراج نمی‌شد!

شخصی که در تمام دوران فوتبالش چه در عصر بازیکنی و چه در قامت مربیگری از اخلاق مدار ترین افراد فوتبال بوده است و احترام به قوانین و داوران را همیشه در اولویت امور خود قرار داده است، چرا باید مورد این بی‌انصافی‌ها قرار گیرد؟ امروز جامعه فوتبال به خوبی شاهد اجحاف در حق داوود سیدعباسی و شاگردانش هستند.»

در بخشی دیگر از بیانیه باشگاه شهرخودرو با اشاره به بدهی باشگاه پرسپولیس، نوشته شده: «کمیته انضباطی و ارکان اجرایی فدراسیون 3 سال است که اقدامی موثر برای وصول طلب این باشگاه از پرسپولیس انجام نداده‌اند، اما در جریمه کردن و محرومیت سرمربی شهرخودرو پیش قدم هستند!

در وصف مظلومیت این فصل شهرخودرو در تمامی امور عدم پرداخت طلب از باشگاه پرسپولیس هم نکته قابل تعاملی است، انگار به راستی هیچ قانون و اقدامی حریف بد حسابی باشگاه پرسپولیس نمی‌گردد و همچنان ما باید فریادهایمان را از شاه‌راه حنجره سر بدهیم ولی کسی صدایمان را نشنود.

خداوند در قرآن میفرماید: مَن سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلمُسلِمینَ فَلَم یجِبهُ فَلَیسَ بِمُسلِمٍ (هرکسی بشنود صدای انسانی را که فریاد می‌کند، ای مسلمانان به فریاد من برسید و او را کمک نکند، مسلمان نیست.)

این تصمیم کمیته محترم انضباطی مصداق واضح تبعیض میان تیم شهر خودرو با سایر تیم‌های دارای روابط در فدراسیون می باشد! تنها خواسته باشگاه شهر خودرو همواره تعیین نتایج و عدالت در مستطیل سبز بوده است نه خارج از آن.

امیدواریم با تمرکز و فراهم شدن امکانات و ابزار های لازم اشتباهات داوری به حداقل برسد تا چرخش توپ و تقابل تیم‌ها تعیین‌کننده امتیازات و جایگاه هر تیم در جدول مسابقات باشد؛ در پایان از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته داوران نظارت بیشتری را برای بازی‌های پیش رو خواستاریم تا دیگر شاهد ضایع شدن حق تیم‌ شهر خودرو و هواداران پر تعدادش نباشیم.»