مالک روس باشگاه چلسی نه‌تنها مجبور به فروش این باشگاه شده بلکه به خاطر ارتباطش با ولادیمیر پوتین ممکن است تمام دارایی‌هایش در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را هم از دست بدهد.

اتحادیه اروپا هم آبراموویچ را نقره‌داغ می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دولت انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کرد که آبراموویچ را به دلیل ارتباط نزدیک با ولادمیر پوتین و دولت روسیه و پس از حمله نظامی این کشور به اوکراین، در فهرست افراد تحریم شده قرار داده است. 

این اتفاق در شرایطی رخ داد که این مالک روس در حال بررسی پیشنهادات ارائه شده از سوی تاجرها و میلیاردرهای مختلف برای فروش این باشگاه بود اما حالا با توجه به این موقعیت، اجازه فروش این باشگاه و سایر اموالش در انگلیس را ندارد. 

روزنامه انگلیسی تلگراف مدعی شده که آبراموویچ با فروش این باشگاه تحت‌ نظر و شرایط دولت انگلیس موافقت کرده و انتظار می‌رود که پیشنهادهای ارائه شده تا پایان هفته بعد مورد بررسی قرار بگیرند.  

در همین رابطه امروز نشریه سان انگلیس مدعی شد که احتمالاً به‌زودی تمامی دارایی‌های رومن آبراموویچ توسط اتحادیه اروپا توقیف خواهد شد.

طبق گزارش رویترز، قرار بود که امروز یک جلسه با حضور تعدادی از نمایندگان اتحادیه اروپا برگزار شود تا یک‌سری تحریم‌های جدید علیه مالک روس باشگاه چلسی لحاظ شود، تحریم‌هایی که از ساعاتی پس از پایان جلسه اجرایی خواهند شد.

روز گذشته نیز جلسه‌ای با حضور تنی چند از اعضای اتحادیه اروپا برگزار و در آن درباره وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه و تمامی افرادی که با پوتین ارتباط نزدیک دارند، تصمیم‌گیری شد.

انتظار می‌رود که به موجب تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه، صادرات اقلام لوکس به این کشور از جمله خودروهای گران‌قیمت و همچنین واردات محصولات روسی مانند فولاد و آهن از این کشور ممنوع شود.